دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
استاندار مازندران با اشاره به این که گام‌های خوبی برای ایجاد صنایع بزرگ در مازندران ایجاد شده است، از احداث اولین شهرک کارگاهی در مازندران در شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش آوای خزر، احمد حسین زادگان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران اظهار داشت: گرچه در مورد اهمیت صنعت و اینکه چرا صنعت در مازندران مورد انتطار مردم نیست دچار اختلاف نظر عملی و نظری هستیم و کماکان نگاه سنتی نسبت به صنعت وجود دارد اما بحمدالله با همگرایی و پیگیری و تلاش شبانه روزی توانستیم زمینه ایجاد صنایع بزرگ همچون پتروشیمی را فراهم کنیم. وی، افزود: برای اینکه مازندران از ظرفیت برخورداری صنایع بزرگ محروم نشود، در ایجاد این صنایع ملاحظات و استانداردهای زیست محیطی را مدنظر قرار دادیم که در کشورهای توسعه یافته هم این مهم مشاهده می شود، بنابراین ایجاد صنایع بزرگ اتفاق خوبی است و به نوعی سد ایجاد صنایع بزرگ همچون پتروشیمی در استان شکسته شده است.

حسین زادگان، گفت: این ادعا را داریم که در حوزه کشاورزی و صنعت و گردشگری چند مگا پروژه را به مرحله اجرا درآوریم لذا باید در این راستا نوع نگاه تغییر کند چرا که تغییر نگاه موجب جذب اعتبار و هموار شدن روند اجرا می شود.

وی گفت: سال گذشته شهرک بزرگ ۱۰۵۰ هکتاری در شهرستان بهشهر پیش بینی شده است که پیگیری های مناسبی در این خصوص صورت گرفته است و سرمایه گذاری لازم در حال اجرایی و نهایی شدن است و همچنین توسعه زیرساخت ها و فراهم کردن برق لازم این شهرک در دستور کار قرار دارد تا زیرساخت های لازم فراهم گردد.

حسین زادگان تصریح کرد: با مصوبه شورای برنامه ریزی پیشنهاد شرکت شهرک ها و مجمع نمایندگان مازندران، احداث اولین شهرک کارگاهی در مجاورت شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در شهرستان ساری مصوب شده است که اعتبار مشخصی برای این پروژه در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها