دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹
اگر شما هنوز نمی‌دانید گوشت قرمز خوب است یا نه و با حذف آن در بدن چه می‌شود، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش آوای خزر،، کارشناسان در پاسخ به این پرسش که خودداری از خوردن مواد گوشتی چه واکنشی در بدن به دنبال دارد، برخی موارد را مطرح کرده اند.

تبعات کم مصرف کردن گوشت قرمز


کاهش وزن: تکه‌های بزرگ و اضافه گوشت قرمز می‌توانند توسط سایر پروتئین‌های مفیدتر جایگزین شوند که کالری کمتری نیز دارند. به عنوان مثال در یک تکه گوشت ۱۷۰ کالری وجود دارد که در صورت جایگزینی با لوبیا تنها ۷۰ یا ۱۰۰ کالری به بدن می‌رساند. ممکن است در نظر اول این مقدار چندان تفاوتی نداشته باشد، اما در طول زمان می‌تواند تفاوت‌های فاحشی داشته باشد. علاوه بر این، در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵ میلادی که در مجله «پزشکی عمومی داخلی» به چاپ رسید، نشان داده شد که افراد گیاهخوار در مقایسه با گوشتخواران زودتر وزن کم می‌کنند.

کاهش اسید دستگاه گوارش: گوشت قرمز در کنار سایر مواد همچون آرد، قهوه و نوشابه می‌تواند فضای اسیدی را در بدن به وجود آورد. فضای اسیدی سبب افزایش میزان استرس، خواب نامناسب و برخی از بیماری‌ها همچون سرطان می‌شود.

احساس نفخ کمتر: بدن برای هضم گوشت قرمز در مقایسه با سایر خوراکی‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد. در برخی از افراد هم گزارش‌هایی مبنی بر یبوست، درد‌های شکمی و افزایش گاز شکم بعد از مصرف گوشت قرمز وجود داشته است. در بسیاری از افراد حذف گوشت قرمز و جایگزین کردن آن با مواد غذایی محتوی فیبر، برای سلامتی آن‌ها مفید بوده و میزان تورم بدن را نیز را کاهش داده است.

بهبود سلامت پوست: یبوست که یکی از نشانه‌های هضم نادرست مواد غذایی در بدن است سبب تیره شدن و عدم شادابی سلول‌های پوستی می‌شود. در این میان؛ حذف گوشت قرمز به کارکرد بهتر اندام هایی، چون کبد و کلیه‌ها که مسئول فیلتر کردن ضایعات هستند، نیز کمک می‌کند.
کاهش کلسترول: حذف گوشت قرمز میزان چربی اشباع شده در بدن را نیز کاهش می‌دهد که در ارتباط مستقیم با سطح کلسترول و گرفتگی‌های عروقی قرار دارد.

کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها: حذف کردن گوشت قرمز خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان روده و روده بزرگ را کاهش می‌دهد. این اتفاق خصوصا زمانی که تاریخچه خانوادگی در ابتلا به این انواع سرطان وجود دارد می‌تواند موثرتر نیز باشد. به عقیده کارشناسان، مصرف گوشت قرمز تورم بیشتری را در بدن به وجود می‌آورد و چنین تورم‌های مزمنی می‌توانند در پیشرفت سرطان تاثیر داشته باشند.

کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها: حذف یا مصرف کم گوشت قرمز می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی و دیابت نیز جلوگیری کند. مصرف گوشت قرمز برخی از باکتری‌ها را در شکم شکل داده که می‌توانند بر متابولیسم بدن، دیواره‌های شریان‌ها و عروق بدن تاثیر داشته باشند. همچنین با بیماری هایی، چون آلزایمر هم ارتباط دارد.

افزایش انرژی: از آنجایی که وعده غذایی محتوی گوشت قرمز روند هضم را کاهش می‌دهد بدن برای هضم آن مجبور به صرف انرژی بیشتری خواهد بود. مطالعات نشان داده اند که مصرف غذا‌های گیاهی می‌تواند در طولانی مدت سبب افزایش انرژی فرد شود.

افزایش مصرف منابع دیگر پروتئین: اگرچه پروتئین می‌تواند سبب ساخت عضله در بدن شود، اما میزان آن نیز با توجه به سایز و وزن افراد و میزان فعالیت‌های بدنی آن‌ها تفاوت‌هایی دارد. زمانی که شما تنها به ۲۱ گرم از این پروتیئن نیاز دارید در یک وعده غذایی در رستوران بیش از ۵۰ گرم از آن را دریافت می‌کنید. انجمن ملی پژوهش آمریکا میزان مصرف این پروتئین را برای خانم‌ها ۳۶ گرم و برای آقایان ۴۶ گرم دانسته است که البته بسیاری دیگر از مواد وجود دارند که می‌توانند این میزان پروتئین را فراهم آورند. به عنوان مثال پروتئین موجود در کوئینا بیش از پروتئین موجود در یک استیک است.

کمبود برخی ریزمغذی ها: اگر گوشت قرمز را حذف یا کمتر کرده اید باید آن را با مصرف مکمل‌ها جایگزین کنید. به عنوان مثال ویتامین‌های گروه ب خصوصا ویتامین ب ۱۲ و آهن را در رژیم خود بگنجانید یا مکمل‌های دارویی آن را مصرف کنید./ایرنا

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: