دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
16 روز مانده به شروع لیگ برتر فوتبال، هنوز خیلی از ستاره‌ها تیم ندارند.

به گزارش آوای خزر؛مهر ۱۳۶۵. یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول. ایران-کره‌جنوبی. فضای ملتهب اردوی تیم‌ملی به انبار باروتی ‌شبیه بود که فقط به یک جرقه نیاز داشت. جرقه همان شب رقم خورد. با شکست مقابل کره‌جنوبی در ضربات پنالتی. بازی در ۱۲۰ دقیقه یک بر یک مساوی شد. سیروس قایقران پنالتی اول را گل کرد. عبدالعلی چنگیز دومی را گل کرد. مجید نامجو مطلق سومی را گل کرد. اما ناصر محمدخانی ضربه چهارم را خراب کرد. پنالتی پنجم توسط اصغر حاجیلو گل شد اما فایده نداشت چون احمد سجادی هر ۵ پنالتی را  گل خورد. کره‌جنوبی ۵- ایران ۴.

تیم‌ملی از گردونه رقابت‌ها حذف شد اما بازی تازه شروع شده بود. ستاره‌های تیم‌ملی نامه‌ای را که قبل از نخستین بازی تیم‌ملی در مرحله گروهی نوشته بودند رسانه‌ای کردند. متن نامه این بود: «بسمه تعالی. ضمن آرزوی موفقیت برای ملت شهیدپرور ایران و پیروزی رزمندگان اسلام و مسلمین بر کفر، ما بازیکنان تیم‌ملی بنا بر رسالتی که به عهده ما بچه‌های این آب و خاک اسلامی بود با تمامی قدرت هم‌قسم گشته‌ایم که بازی‌های آسیایی سئول را به اتمام رسانده و بعد از بازی‌ها چون دیگر قادر به ادامه همکاری با مربیان تیم‌ملی نیستیم لذا از کلیه ملت عزیز و مسوولان ورزش خواهانیم ما را مورد عفو قرار داده و آرزوی موفقیت تیم‌ملی را در همه میادین از خداوند بزرگ خواهانیم. ان‌شاا.... به امید پیروزی هرچه سریع‌تر رزمندگان اسلام...»
برای اولین و آخرین‌بار در تاریخ فوتبال، ستاره‌های تیم ملی ‌علیه کادر فنی شورش کردند. آن هم به خاطر اختلاف عقیده و دیدگاه. سرمربی تیم‌ملی که می‌گفت با انضباط بودن از قوی بودن مهم‌تر است. اما بازیکنان این هشدارها را برنتابیدند و توماری نوشتند تاریخی.  پای آن تومار را این ستاره‌ها امضا کرده بودند: محمد پنجعلی، شاهرخ بیانی، شاهین بیانی، حمید درخشان، ضیا عربشاهی، اصغر حاجیلو، سیدمهدی ابطحی، مرتضی یکه، فرشاد پیوس، غلام فتح‌آبادی، احمد سجادی و سیرون قایقران. که البته این آخری بعد از امضا روی اسمش خط کشید. بعد از رسانه‌ای شدن این تومار ۴ بازیکن بر اساس ماده‌ها و بندهای آیین‌نامه انضباطی و با دلایلی چون «اهانت و توهین به مربی»، «سرپیچی از دستورات»، «تشکیل جلسات غیرمجاز»، «رعایت نکردن موازین اخلاقی» و «تحریک بازیکنان» برای مدتی، از حضور در میادین محروم شدند؛ چنگیز (۹ ماه)، پنجعلی (۶ ماه)، درخشان و حاجیلو (هر کدام ۳ ماه).

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار