دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
یک قرص جوشان ویتامین C حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C یعنی هفت برابر بیشتر از میزان نیاز روزانه بدن به این ویتامین است.
به گزارش آوای خزر، با توجه به نقش ویتامین C در بهبود عملکرد ایمنی در برابر عفونت‌های ویروسی ، مصرف این ویتامین در دوان کرونا افزایش یافته است.
 
با شیوع ویروس کرونا، مصرف ویتامین C  به شدت افزایش یافته، اما این ویتامین قرار نیست درمانی برای ویروس جدید باشد یا به طور حتم از ابتلا به آن پیشگیری کند.
 
از طرفی همانطور که کمبود ویتامین سی به مدت طولانی باعث افزایش حساسیت به ویروس‌ها، ضعف سیستم ایمنی، ماندگار شدن عفونت در بدن و خونریزی لثه‌ها می‌شود، مصرف بیش از حد آن نیز خالی از عارضه نیست.
 
منابع ویتامین C
 
سبزی‌ها و میوه‌ها منابع خوبی از ویتامین C هستند و باید روزانه ۶۵ تا ۹۰ میلی‌گرم ویتامین سی را با مصرف کافی این منابع به بدن رساند. پس لازم نیست افراد سالم مکمل‌های اضافی خریداری کنند تا از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنند. فراموش نشود که مکمل‌های ویتامین سی جایگزینی برای مواد غذایی تازه نیست.
در کنار مصرف منابع طبیعی ویتامین سی مصرف محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر غنی شده با پروبیوتیک، سرکه سیب و شکلات تلخ، برای افزایش باکتری‌های مفید روده و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است.
 
میزان ویتامین C مورد نیاز روزانه 
 
مردان: ۹۰ میلی گرم
زنان: ۷۵ میلی گرم
زنان باردار: ۸۵ میلی گرم
زنان شیرده: ۱۲۰ میلی گرم
افراد سیگاری: ۳۵ میلی گرم بیشتر از افراد عادی
 
یکی از شکل‌های رایج مصرفی ویتامین C به صورت قرص جوشان است که مصرف راحت آن نسبت به قرص و شربت باعث شده که تمایل بیشتری به مصرف آن باشد، اما به یاد داشته باشید مصرف زیاد قرص‌های جوشان به دلیل نمک موجود در آن که برای حل کردن قرص در آب مورد استفاده قرار می‌گیرد فشار خون را بالا می برد و احتمال سکته‌های قلبی و مغزی را نیز افزایش می‌دهد. 
 
همچنین مصرف این قرص‌ها برای زنان باردار بدون تجویز پزشک به دلیل تاثیر منفی که می‌تواند بر روی جنین بگذارد مجاز نیست. مصرف خودسرانه و بیش از حد قرص‌های جوشان در افراد باعث ایجاد حساسیت پوستی شده و یا در مواردی معده درد و خونریزی معده را به همراه خواهد داشت. پس اگر ویتامین C را به صورت قرص جوشان مصرف می‌کنید حتما از داروساز و یا پزشکتان درمورد دوز مصرفی بی ضرر با توجه به شرایط خودتان سوال کنید.
 
در این دوران  کووید _۱۹، میزان مورد نیاز ویتامین سی را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید. البته بهتر است که میزان مطلوب ویتامین را از طریق مصرف فرآورده‌های طبیعی مثل مرکبات، اسفناج، بروکلی، گریپ فروت، گوجه، کیوی، توت فرنگی، فلفل تند و شیرین، کلم و سیب زمینی دریافت کنید.
 
عوارض مصرف زیاد ویتامین C
 
یک قرص جوشان ویتامین C حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C یعنی هفت برابر بیشتر از میزان نیاز روزانه بدن به این ویتامین است.
 
گرچه مصرف ویتامین سی منجر به تقویت سیستم ایمنی می‌شود، اما به طور مستقیم بر بهبود کرونا تاثیری ندارد بنابراین پزشکان هشدار داده‌اند که از مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین C خودداری شود زیرا عوارض جدی مانند تکرر ادرار، اختلالات گوارشی، سنگ کلیه یا اسهال را به همراه خواهد داشت .
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: