دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
برای نخستین بار در دنیا انجام شد
نخبه ایرانی راکتور بیولوژیکال ساخت/افزایش سرعت تجزیه پلیمرهای پلاستیک
پژوهشگر ایرانی اهل مازندران موفق شد برای نخستین بار راکتور بیولوژیکال را طراحی و بسازد.

به گزارش آوای خزر،حامد میلانی برای نخستین بار موفق به طراحی و ساخت راکتور بیولوژیکل شدیم، افزود: نمونه مشابهی از این طرح در دنیا وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه این راکتور بر پایه تکنولوژی تثبیت آنزیم بر روی نانوذرات اکسید آهن طراحی شده و ما در آن از اشعه UV برای تسهیل فرایند تجزیه ماکرو مولکول‌های پلاستیک استفاده کردیم، افزود: پلاستیک های تولید شده از مواد پتروشیمی یکی از بزرگترین اختراعات بشر بوده و به عنوان یک صنعت  بزرگ و کالای ضروری در زندگی انسان تبدیل شده که در برابر تجزیه شیمیایی و طبیعی مقاوم هستند.

این پژوهشگر مازندرانی با اعلام یانکه بر اساس آمار منتشر شده از سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده امریکا سالانه 381 میلیون تن پلاستیک در دنیا تولید می‌شود که از این مقدار بیش از 30 میلیون تن در محیط رها می‌شود، افزود: مهم‌ترین آسیب جدی  پلاستیک‌ها برای محیط زیست ماندگاری بالای این ماده نفتی در طبیعت است.

میلانی خاطر نشان کرد: به طور میانگین تجزیه ضایعات پلاستیک رها شده در محیط زیست 350 سال طول می‌کشد که بسته به نوع پلاستیک می‌تواند تا  چند قرن طولانی شود.

وی اضافه کرد:گام نخست این پروژه ایزوله سازی میکروارگانیسم‌های تجزیه کننده بوده که  تعداد اولیه آنها به بیش از 689 ایزوله میکروبی می‌رسید.

این نخبه مازندران خاطر نشان کرد: 51 مورد از این ایزوله‌ها که دارای فعالیت هیدرولیزی قویتر بودند، انتخاب شدند و به روش های فنوتیپی و ژنوتیپی مورد شناسایی قرار گرفته  در گام بعدی آنزیم‌های تجزیه کننده پلاستیک تولید و خالص سازی شده است.

وی یادآور شد:آنزیم های بدست آمده طی فرایند پیچیده استابیلیزیشن روی نانو ذرات اکسید آهن تثبیت و در راکتور بیولوژیک طراحی شده مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 میلانی ادامه داد:تا کنون از روش های مکانیکی و شیمیایی برای تجزیه پلاستیک استفاده می شده است و فقط چندین کشور در دنیا از جمله ایالات متحده امریکا و ژاپن به تکنولوژی نوین بیولوژیکی برای تجزیه پلاستیک دست پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: در این روش علاوه بر دستیابی به این دانش برای اولین بار در دنیا راکتور بیولوژیکالی بر پایه استفاده از آنزیم طراحی کردیم  که در مقایسه با روش های بیولوژیک گذشته دارای سرعت بالا برای تجزیه پلاستیک، تجزیه انواع مختلف پلاستیک، کارایی بالاتر، عدم نیاز به سیستم استریل ، کنترل راحتر فرایند،قابلیت استفاده مجدد از سیستم آنزیمی است.

وی اضافه کرد:برای نخستین بار در دنیا سرعت تجزیه پلیمرهای پلاستیک از ۲تا ۱۰ روز به ۳۰ ساعت رسانده شده است.

به گزارش آوای خزر از مازندران این مسابقات برگزار شده است میلانی موفق به کسب مداقل نقره جهان در مسابقات اختراعات ترکیه شده است.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار