دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از نیمه دوم سال جاری، اردو‌های راهیان نور را راه‌اندازی می‌کنیم و امیدواریم آمار بازدید زائران از ۷ میلیون به ۱۰ میلیون برسد.

راه‌اندازی اردو‌های «راهیان نور» از نیمه دوم امسالبه گزارش آوای خزر، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: برای نشر مفاهیم دفاع مقدس مستلزم آن است که از دوران کودکستان و دبستان انجام شود که الحمدلله مهدکودک‌ها زیر مجموعه آموزش و پرورش قرار گرفتند که این تصمیم، اتفاق خوبی است.
یکی از زیرمجموعه‌های بنیاد، مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای است که درباره سامانه‌ها و بازی‌های رایانه‌ای سرمایه‌گذاری‌هایی کرده است و امیدوارم در سال ۱۴۰۱ شاهد اتفاقات خوب در این زمینه باشیم. همچنین در حوزه رسانه نیز با تأسیس خبرگزاری دفاع مقدس در سال ۱۳۹۲، به صورت تخصصی برای نشر دفاع مقدس گام برداشته‌ایم.
وی گفقت: ساخت برخی از یادمان‌ها را به سازمان‌های مختلف از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و حتی شهرداری تهران سپرده‌ایم و آقای زاکانی خواستار سپردن یادمان کانال کمیل و حنظله به شهرداری تهران شده بود که با درخواست ایشان موافقت کردیم.
وی ادامه داد ۵۷ یادمان ثبت ملی داشتیم که امسال هم یک یادمان دیگر اضافه شد که در مجموع ۵۸ یادمان دفاع مقدس در کشور داریم. این یادمان‌ها، موزه طبیعی هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران است و جلوی ساخت و ساز در محوطه یادمان‌ها را گرفتیم تا حالت طبیعی‌اش را از دست ندهد.
سردار کارگر گفت: در حوزه ادبیات دفاع مقدس، کار‌های خوبی را در سال‌های گذشته از سوی بنیاد شاهد بودیم و بنیاد پاتوق نویسندگان متعهد انقلابی بود، اما به مرور این شور و اشتیاق برای فعالان ادبیات دفاع مقدس به کاستی گراییده است. البته شاید کرونا هم بی‌تأثیر نبوده باشد.
در حوزه آثار دفاع مقدس تا قبل از سال ۱۳۹۳ در طول بیش از ۲۰ سال، تنها ۷۰۰ عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس منتشر شده بود. اما از سال ۱۳۹۳ تاکنون بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ کتاب در سراسر کشور به چاپ رسانده‌ایم. با توجه به ترسیم نقشه کاری ادبیات دفاع مقدس در سه سطح ملی، منطقه‌ای و محلی در نظر داریم کار تألیف کتاب‌ها را به لایه‌های پایین‌تر کشور ببریم. چون شاید برخی موضوعات تنها در سطح محلی یا منطقه‌ای جذابیت داشته باشد؛ بنابراین هدف ما تربیت نویسنده است و در این میان، از تقویت نویسنده‌های آماتور هم غافل نشده‌ایم. در حوزه ادبیات، فیلم و سریال هم جشنواره «فانوس» را راه‌اندازی کردیم. در این زمینه، همه استان‌ها پای کار آمدند و کار‌های هنری‌شان را عرضه کردند.
سردار کارگر ادامه داد: یکی دیگر از کار‌هایی که در زمینه ادبیات دفاع مقدسی انجام دادیم این بود که با توجه به ذائقه مخاطب، حجم کتاب‌ها را متناسب با سلیقه مخاطب جوانمان کم کردیم. در مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت از ۲۰۰ کتاب گویای دفاع مقدس هم رونمایی کردیم که این کار با همکاری ایرانصدا انجام شده است. درباره پاتوق نویسندگان دفاع مقدسی هم تلاش کردیم که اوج کار‌های آن‌ها در سال ۱۴۰۰ گُل کند، اما به خاطر قضیه کرونا کمی با تأخیر روبرو شد. همچنین با توجه به فعالیت ۲۵ موزه دفاع مقدس در کشور، امیدواریم با برگزاری کلاس‌های مرتبط با ادبیات دفاع مقدس، شاهد شکوفایی بیش‌تر در این زمینه باشیم.
وی افزود: بیش از ۲ هزار یادمان در سراسر کشور وجود دارد و کار‌های مرتبط با آن در حال انجام است. تا جایی که امکانش بود، یک سری از ابزار آلات و ادوات جنگ اعم از هواپیما، بالگرد، تانک، خمپاره و غیره، تحت تملک در آمده که بیش‌تر آن‌ها در مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس به نمایش درآمده است. حتی این اواخر در موزه ملی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت تهران، ماشینی که در آن آقای فخری‌زاده شهید شده بود، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. البته این را باید بگویم که متأسفانه در زمان سازندگی، برخی از تجهیزاتی را که در خوزستان باقی مانده بود به ذوب آهن بردند و آن‌ها را ذوب کردند.
وی گفت: از سال ۱۳۹۱ تلاش کردیم اسناد مرتبط با جنگ را که بیش از ۱۳ میلیون سند است در قالب ۶۸ کلان پروژه دفاع مقدس جمع‌آوری کنیم. در حال حاضر بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس بالغ بر ۲۵ میلیون سند دارد. اسنادی که ممکن است در جایی دیگر نباشد. این ۶۸ کلان پروژه در واقع جعبه سیاه جنگ است که همه موارد مرتبط با جنگ را در آن پیدا خواهید کرد که الحمدلله در سال گذشته، کار آن به پایان رسید. در تلاشیم که این اسناد را در اختیار مردم به خصوص نخبگان، دانشجویان و محققان در فضای مجازی قرار دهیم. چرا که هرقدر اسناد دفاع مقدس را بیش‌تر حفظ کنیم از تحریف آن جلوگیری کرده‌ایم./صداو سیما

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار