دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
وقتی بسیاری از مردم در مورد  کرونا صحبت می‌کنند، به افزایش وزن در دوران قرنطینه و روز‌های شیوع بیماری اشاره می‌کنند. اما آیا مردم واقعاً وزن اضافه کرده اند؟

به گزارش آوای خزر، به نقل از نشریه سلامت هاروارد،   این سوال، محققان دانشگاه را به خود مشغول کرد و  بنابراین آن‌ها داده‌های بیماران را از پرونده‌های الکترونیکی سلامت بررسی کردند. به طور خاص، آن‌ها ۱۵ میلیون تغییر وزن بیماران را در سال قبل از شروع همه گیری و سپس تغییر وزن را به مدت یک سال در طول دوره همه گیری کرونا بررسی کردند. همانطور که پیداست، ۳۹ نفر  از بیماران در طول همه گیری کرونا وزن اضافه کردند.

در سال اول همه گیری، استرس زیادی وجود داشت و استرس با افزایش کورتیزول همراه است. افزایش کورتیزول با افزایش مصرف غذا‌های پرکالری همراه است و این یعنی غذا‌هایی که دارای نمک، چربی یا هر دو هستند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بدن ما هنگام استرس غذا را کندتر متابولیزه می‌کند. علاوه بر این، استرس و سطح بالای کورتیزول با افزایش چربی شکمی مرتبط است، که افراد را در معرض بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ قرار می‌دهد. برای افزودن به فهرست اثرات ناسالم استرس بر بدن، سطح بالای کورتیزول می‌تواند توده عضلانی بدون چربی را کاهش دهد و این به نوبه خود بر میزان متابولیسم شما تأثیر می‌گذارد. هرچه توده عضلانی بدون چربی کمتری داشته باشید، میزان متابولیسم شما کاهش می‌یابد و کالری کمتری در زمان استراحت می‌سوزانید.

همه این‌ها مجموعه‌ای برای افزایش وزن و سلامت ضعیف با افزایش استرس است. همه در دوران قرنطینه و شیوع کرونا، وزن اضافه نمی‌کنند، برخی افراد با نخوردن غذا به استرس پاسخ می‌دهند. این افراد نشانه‌های گرسنگی خود را نادیده می‌گیرند و بنابراین برخی در زمان استرس وزن خود را کاهش می‌دهند. همانطور که پیداست، تجزیه و تحلیل پرونده الکترونیکی سلامت نشان داد که ۳۵ درصد از بیماران در طول سال اول همه گیری وزن کم کردند.

چاقی بدترین عارضه پس از کرونا است؟

افراد کمی از کاهش وزن شکایت داشتند، بنابراین ما کمتر در مورد آن شنیدیم. دلایل این امر به احتمال زیاد چند وجهی است. ممکن است افراد بیشتر نشسته و کمتر حرکت کنند؛ بنابراین، آن‌ها توده عضلانی خود را از دست دادند و چربی گرفتند (وزن چربی کمتر از ماهیچه است).

تحقیقات نشان می‌دهد که آشپزی برای خودتان و نرفتن به رستوران ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند. یک مطالعه در دانشگاه مینه سوتا عادات غذایی و سلامت ۳۰۳۱ نفر را به مدت ۱۵ سال پیگیری کرد: کسانی که دو یا چند بار در هفته فست فود می‌خوردند ۱۰ کیلوگرم بیشتر از کسانی که به ندرت با این روش غذا می‌خوردند.

اگر در دوران قرنطینه وزن خود را افزایش داده اید، این فرصت را دارید که عادات خود را تغییر دهید و برای پیروی از شش رکن پزشکی شیوه زندگی (ورزش، تغذیه سالم، خواب سالم، ارتباطات اجتماعی، تاب آوری در برابر استرس و اجتناب از مصرف مواد خطرناک) تلاش کنید.

گیاهان بیشتری بخورید. سبزیجات دارای مواد مغذی گیاهی هستند که به مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کند و فیبر‌هایی که به تغذیه میکروبیوم در روده شما کمک می‌کند، که به نوبه خود به تنظیم متابولیسم و ​​سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند.
کمتر بنشینید. اطمینان حاصل کنید که هر ساعت از صندلی خود بلند شده و به اطراف حرکت کنید. اگر مبتلا به دیابت یا پیش دیابت هستید، هر نیم ساعت راه بروید.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار