دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
بسیاری بر این نظرند که تعادل میان کار و اوقات فراغت برای افزایش حس خوشبختی اهمیت زیادی دارد. اما طبق نتایج یک تحقیق، این تعادل نسبت به معنایی که حرفه ما برایمان دارد، تأثیر کم‌تری بر احساس نیکبختی خواهد گذاشت. به عبارت دیگر حس رضامندی از زندگی بیش‌تر به پاسخ به این پرسش بستگی دارد که چرا ما کار می‌کنیم؟

آوای خزر/ اگر کم‌تر کار کنیم و بیش‌تر وقت استراحت داشته باشیم خوشبخت‌تریم؟ نتایج یک مطالعه تحقیقاتی که توسط یک روانشناس بریتانیایی در مجله آنلاین "کانورسیشن" منتشر شده، چنین فرضی را تأیید نمی‌کند.

در گزارشی در این باره که در این مجله به چاپ رسیده گفته می‌شود، معنایی که شغل ما برایمان دارد تأثیر بسزایی بر حس رضایت ما از زندگی خواهد گذاشت.

به عبارت دیگر حس رضامندی از زندگی بیش‌تر به پاسخ به این پرسش بستگی دارد که چرا ما کار می‌کنیم؟


طبق پژوهش‌ها، انسان‌ها در شرایط خاص ترجیح می‌دهند کار کنند تا این که بیکار بمانند. به بیان دیگر، اگر حرفه ما برایمان معنادار باشد و به واسطه آن احساس تأیید بکنیم، کارمان نسبت به بیکاری و فراغت تأثیر مثبت‌تری بر احساس ما خواهد گذاشت.

با این همه، مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از انسان‌ها برای داشتن حس خوشبختی به دنبال اهدافی لذت‌جویانه و تفریح در اوقات استراحت می‌گردند.

این روانشناس بریتانیایی اما می‌گوید، راه سومی نیز برای داشتن حس شادکامی در زندگی وجود دارد: تعیین اهداف مختلف در اوقات فراغت و داشتن تجاربی متعدد و متفاوت.

ایران
به لحاظ خوشبختی و احساس رضایت از زندگی، جایگاه ایران از رتبه ۸۲ در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به رتبه ۷۷ در سال ۲۰۲۰ از میان ۹۵ کشور ارتقا یافته است.
ایران به لحاظ خوشبختی و احساس رضایت از زندگی، جایگاه ایران از رتبه ۸۲ در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به رتبه ۷۷ در سال ۲۰۲۰ از میان ۹۵ کشور ارتقا یافته است.
سوئیس، هلند و اتریش
در لیست وضعیت خوشبختی مردم جهان وضعیت ۹۵ کشور بررسی شده است. سوئیس (عکس)، هلند و اتریش سه کشور دیگر اروپایی هستند که در رتبه‌های چهارم، پنجم و دهم در میان ده کشور خوشبخت جهان جای گرفته‌اند.
سوئیس، هلند و اتریش در لیست وضعیت خوشبختی مردم جهان وضعیت ۹۵ کشور بررسی شده است. سوئیس (عکس)، هلند و اتریش سه کشور دیگر اروپایی هستند که در رتبه‌های چهارم، پنجم و دهم در میان ده کشور خوشبخت جهان جای گرفته‌اند.

اسرائیل در میان ۲۰ کشور خوشبخت جهان قرار دارند. این کشور از رتبه دوازدهم به رتبه یازدهم ارتقا یافته است.
اسرائیل در میان ۲۰ کشور خوشبخت جهان قرار دارند. این کشور از رتبه دوازدهم به رتبه یازدهم ارتقا یافته است.
ایسلند
ایسلند در گزارش سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در رتبه چهارم قرار داشت. این کشور در نهمین گزارش خوشبختی جهان که با معیارهایی چون رفاه اقتصادی، امید به زندگی، حمایت اجتماعی و آزادی انتخاب در زندگی در زمینه‌های گوناگون تهیه شده به رتبه دوم ارتقا یافته است.
ایسلند ایسلند در گزارش سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در رتبه چهارم قرار داشت. این کشور در نهمین گزارش خوشبختی جهان که با معیارهایی چون رفاه اقتصادی، امید به زندگی، حمایت اجتماعی و آزادی انتخاب در زندگی در زمینه‌های گوناگون تهیه شده به رتبه دوم ارتقا یافته است.
جهش خوشبختی در آلمان
در حالی که میزان خوشبختی و احساس رضایت مردم آلمان در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در رتبه پانزدهم قرار گرفته بود، این کشور با وجود بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ با یک جهش در رتبه هفتم جای گرفت.
جهش خوشبختی در آلمان در حالی که میزان خوشبختی و احساس رضایت مردم آلمان در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در رتبه پانزدهم قرار گرفته بود، این کشور با وجود بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ با یک جهش در رتبه هفتم جای گرفت.
نیوزیلند
در میان ده کشور اول خوشبخت جهان به غیر از نیوزیلند که در رتبه نهم قرار دارد، بقیه کشورهای اروپایی هستند. نیوزیلند از معدود کشورهای جهان است که بر کرونا غلبه کرده است.
نیوزیلند در میان ده کشور اول خوشبخت جهان به غیر از نیوزیلند که در رتبه نهم قرار دارد، بقیه کشورهای اروپایی هستند. نیوزیلند از معدود کشورهای جهان است که بر کرونا غلبه کرده است.
کشورهای اسکاندیناوی
گزارش سال ۲۰۲۰ وضعیت خوشبختی و رضایت از زندگی مردم جهان در شرایطی کاملا متفاوت از سال‌های گذشته تهیه شده است.
کشورهای اسکاندیناوی گزارش سال ۲۰۲۰ وضعیت خوشبختی و رضایت از زندگی مردم جهان در شرایطی کاملا متفاوت از سال‌های گذشته تهیه شده است. "کرونا" برتمام عرصه‌های زندگی بشر تاثیر گذاشته است. در میان ده کشور خوشبخت جهان کشورهای اسکاندیناوی حضور چشمگیری دارند. دانمارک رتبه سوم، سوئد رتبه ششم و نروژ هم در رتبه هشتم قرار گرفته‌اند.
عربستان سعودی
عربستان سعودی بعد از فرانسه در رتبه بیست و یکم قرار گرفته است. این کشور در سال‌های قبل در رتبه بیست و ششم قرار داشت.
عربستان سعودی عربستان سعودی بعد از فرانسه در رتبه بیست و یکم قرار گرفته است. این کشور در سال‌های قبل در رتبه بیست و ششم قرار داشت.
فنلاند
گزارش جهانی خوشبختی سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که فنلاندی‌ها برای چهارمین سال پیاپی، خوشبخت‌ترین مردم دنیا هستند. کارشناسان می‌گویند، این کشور کوچک واقع در شمال اروپا موفق شده نسخه‌ و شیوه‌ای برای خوشبختی داشته باشد که صرفا وابسته به رفاه اقتصادی نیست.
فنلاند گزارش جهانی خوشبختی سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که فنلاندی‌ها برای چهارمین سال پیاپی، خوشبخت‌ترین مردم دنیا هستند. کارشناسان می‌گویند، این کشور کوچک واقع در شمال اروپا موفق شده نسخه‌ و شیوه‌ای برای خوشبختی داشته باشد که صرفا وابسته به رفاه اقتصادی نیست.
اردن، تانزانیا و زیمبابوه
سه کشور آخر لیستی که از ۹۵ کشور تشکیل شده، متعلق به اردن رتبه ۹۳، تانزانیا (عکس) با رتبه ۹۴ و زیمباوه با رتبه ۹۵ است.
اردن، تانزانیا و زیمبابوه سه کشور آخر لیستی که از ۹۵ کشور تشکیل شده، متعلق به اردن رتبه ۹۳، تانزانیا (عکس) با رتبه ۹۴ و زیمباوه با رتبه ۹۵ است./ دویچه وله
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار