دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران:
نمایشگاه بزرگ روز روستا 24 مهرماه در ساری برگزار می‌شود
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از برپایی نمایشگاه بزرگ روز روستا در مازندران خبرداد که ساری مرکز استان، 24 مهرماه میزبان علاقمندان به دستاوردهای حوزه روستا در این رویداد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

به گزارش آوای خزر از ساری، محمدرضا غلامی امروز در نشست امروز که به منظور هماهنگی جهت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای روستایی برگزار شد، ابتدا مناسبت‌های حلول ماه ربیع الاول، هفته نیروی انتظامی و البته موفقیت کشتی‌گیران مازندرانی در مسابقات جهانی نروژ را تبریک گفت.

او روستاها را نماد توسعه کشور دانست و با توجه به نگاه مثبت رییس جمهور نسبت به محرومیت‎‌زدایی و رونق اقتصادی روستاها، از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خواست که برای توسعه روستاها در میدان باشند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، حضور در روستاها را نخستین مقصد سفر رئیس جمهوری به استان‌ها عنوان و خاطرنشان کرد که این حضور بیانگر نگاه و توجه رییس جمهور به توسعه زیرساخت‌های روستایی و رونق فعالیت‌های اقتصادی در روستاها محسوب می‌شود.

غلامی از برگزاری همایش بزرگ روز روستا همزمان با روز زن روستایی در 24 مهرماه به میزبانی ساری خبرداد و گفت: این نمایشگاه یک روزه است و در مجتمع الغدیر سپاه کربلا با حضور و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه روستا، مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد و با هرگونه کم‌کاری، سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی برخورد می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در پایان سخنان خود، خواستار مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری همایش روز روستا شد.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار