دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: رشد نقدینگی باید تولید ناخالص داخلی را افزایش داده و سبب رشد اقتصادی شود.
رشد نقدینگی باید سبب رشد اقتصادی شودبه گزارش آوای خزر، آقای محمود بهمنی درخصوص رشد حدود ۴۰ درصدی نقدینگی در مقایسه با سال قبل، افزود: استقراض از بانک‌ها و بانک مرکزی توسط دولت به دلیل بدهی داشتن اش برای اموری، چون پرداخت حقوق و دستمزد، ما شاهد رشد بی سابقه نقدینگی در سال گذشته بودیم.
 
وی ادامه داد: نقدینگی در ۸ سال گذشته از پایان سال ۹۱ از رقمی حدود ۴۳۵ هزار میلیارد تومان به رقمی حدود ۴ هزار هزار میلیارد تومان رسیده که این نقدینگی ناشی از تامین مالی دولت و همچنین پرداخت حقوق توسط دولت ایجاد شده است.
 
آقای بهمنی گفت: در صورتی که نقدینگی به سمت تولید هدایت شود قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و ما شاهد تورم نخواهیم بود، اما نقدینگی ذکرشده سبب ایجاد تورم در جامعه شده است.
 
وی افزود: ۴۰ درصد رشد نقدینگی یعنی تزریق پول پرقدرت که سبب افزایش پایه پولی شده و ما شاهد تورم شدید حدود ۵۰ درصدی در جامعه هستیم.
 
رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: رشد تورم سبب شده قدرت خرید مردم کاهش یافته و سفره مردم کوچک شده است که این امر ناشی از افزایش قیمت اغلب کالاهاست.
 
بهمنی ادامه داد: یکی از دلایل مهم افزایش نقدینگی و ایجاد تورم، تدوین نادرست بودجه توسط دولت است.
 
وی افزود: دولت باید به گونه‌ای بودجه را تدوین کند که امکان حصول درآمد‌ها وجود داشته باشد، اما به دلیل اینکه دولت نتوانست جلوی قاچاق کالا و ارز را بگیرد بسیاری از درآمد‌ها ناشی از مالیات و سود گمرکی حاصل نشد.
 
بهمنی گفت: در صورتی که نقدینگی به سمت سفته بازی هدایت شود تورم زا خواهد بود.
 
وی افزود: نقدینگی باید سبب رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی شود و این امر باید با هدایت نقدینگی به سمت تولید صورت گیرد.
 
رئیس کل اسبق بانک مرکزی درخصوص کنترل تورم موجود گفت: باید برنامه ریزی‌های لازم درخصوص کنترل تورم و ایجاد رونق در تولید صورت بگیرد و این امر باید از همین امروز شروع شود.
 
بهمنی درخصوص نوسانات اخیر بازار سرمایه نیز افزود: بازار سرمایه بسیار حساس بوده و زمانی رشد خواهد داشت که دارایی شرکت‌های بورسی افزایش پیدا کرده و این شرکت‌ها سودده باشند و این امر فقط با رونق تولید محقق می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در صورتی که رشد بازار سرمایه صوری و روانی باشد و با رونق تولید همراه نباشد رشد واقعی در بازار سرمایه صورت نخواهد گرفت.
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار