دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
رئیس جهاد کشاورزی بهشهر اعلام کرد
پیش‌بینی برداشت 14 هزار تن انار اشرف در مازندران/ تولید 60 درصد ارقام انار در بهشهر
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با اعلام اینکه 60 درصد ارقام انار مازندران در این منطقه کشت می‌شود، گفت: امسال افزون بر 14 هزار تن انار از باغات بهشهر برداشت می‌شود که خریداران، ارقام محلی آن را با نام انار اشرف می‌شناسند.

"غلام‌رضا قنبری" صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با اشاره به آغاز برداشت انار در شهرستان بهشهر به‌عنوان قطب و شناسنامه انار مازندران، بیان داشت: 770 باغدار یا بهره‌بردار انار در بهشهر فعالیت دارند که زمینه اشتغال بیش از 2 هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

او با اعلام اینکه سطح زیر کشت انار در اراضی باغی بهشهر 1250 هکتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که از این میزان، بیش از 14 هزار تن انار برداشت شود.(هر هکتار افزون بر 13 تن)

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با یادآوری اینکه از تولید 28 رقم انار در استان مازندران 16 رقم آن در بهشهر حاصل می‌شود، گفت: انارهای بومی این منطقه شامل انار شیرین، شکر، ملس، و ترش است که در بازار به نام انار اشرف شناخته می‌شود.

این مسوول ادامه داد: برخی از باغداران نسبت به کاشت و پرورش انار غیربومی اقدام کردند که این رقم‌ها شامل گل انار، ملس ممتاز، یوسف‌خانی، نادری و آلک هستند و برای سازگار شدن با محیط نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

مهندس قنبری همچنین از رویش انار ترش خودرو در مناطق جنوبی شهرستان که به کمتر از ‌یکهزار هکتار می‌رسد و همچنین 12 هزار هکتار انار ترش در شبه‌جزیره میانکاله گفت که طرفداران خاص خود را دارد.

برداشت 14 هزار تن انار در بهشهر/ تولید 60 درصد ارقام انار در بهشهر

او در بخش دیگری از گفتگو درباره اینکه آیا امسال هم بیماری کرم گلوگاه انار و پوسیدگی در درختان انار مشاهده شده است، با تأیید این مطلب عنوان کرد: کشاورزان با مبارزه بیولوژیک در رقم‌های بومی، آفات را کنترل می‌کنند. اما در انارهای غیربومی، نیاز به سمپاشی است تا زمانی که بتوانند سازگاری مناسبی با محیط داشته باشند.

به گزارش آوای خزر، یکی از اقدامات مناسبی که با هدایت مراکز ترویج جهاد کشاورزی در منطقه بهشهر انجام شده، کشت انار در اراضی میان‌بند و شیبدار برای جلوگیری از فرسایش خاک است که مورد استقبال باغداران و کشاورزان قرار گرفته و تاکنون بیش از 10 هزار اصله نهال انار در اراضی شیبدار بهشهر کاشته شده است.

دو سال است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، جشنواره انار اشرف در بهشهر برگزار نمی‌شود. تاکنون 6 دوره از این جشنواره با همکاری مجتمع سبز گستر هوتو در ورودی بهشهر، روستای شهیدآباد/تروجن برگزار شده است. انار اشرف به طور ویژه در باغات شهر رستم‌کلا، روستاهای کوهستان، آسیابسر، گرجی‌محله، شهیدآباد، شهر خلیل‌شهر، بهشهر، بخش کلباد خلیل‌شهر، روستای مهدی‌رجه و شهر گلوگاه تولید می‌شود.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار