دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
اجتماعی/
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، از کشف ۹۶کیلو و ۶۰۰گرم تریاک در یک عملیات پلیسی، در اتوبان تهران-قم و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

به گزارش آوای خزر سرهنگ محمد بخشنده، درباره کشف ۹۶ کیلوگرم تریاک و دستگیری این سوداگر مرگ گفت: ماموران پایگاه هشتم این پلیس از طریق اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند یکی از سوداگران مرگ به نام «نصیر» در حوزه قاچاق و ترانزیت مواد مخدر فعالیت گسترده ای دارد به همین منظور شناسایی و دستگیری وی در دستور کار خود قرار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با گسترش بررسی‌ها و انجام چندین مرحله تحقیقات گسترده پلیسی مشخص شد متهم به تازگی مقادیری مواد مخدر را از قاچاقچیان استان فارس خریداری و قصد دارد آن ها را با یک دستگاه خودرو پژو پارس به سمت تهران انتقال دهد. به دنبال این موضوع نیمه شب دوم خردادماه تیم‌های عملیاتی پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب ضمن هماهنگی با مرجع قضایی و با همکاری گشت جاده این پلیس به محورهای مواصلاتی شهر تهران اعزام شدند و پس از چندین ساعت گشت زنی هدفمند، خودروی متهم را در محدوده اتوبان قم-تهران مشاهده کرده و به وی فرمان ایست دادند.

سرهنگ بخشنده، با بیان اینکه متهم پس از صدور فرمان ایست بدون توجه به ماموران سرعت خود را افزایش داد گفت:  ماموران نیز عملیات تعقیب وگریز پلیسی را به اجرا گذاشتند و با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک سه تیر هوایی و دو تیر مستقیم به سمت لاستیک عقب خودرو کردند که در نهایت خودرو پس از طی مسافتی دراثر برخورد با گارد ریل واژگون شد و متهم که به شدت مجروح شده بود پس از دستگیری توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

بر اساس گزارش پلیس، در بازرسی از خودرو ۹۶ کیلو و ۶۰۰  گرم افیون تریاک کشف شد. در حال حاضر نیز پلیس شناسایی و دستگیری دیگر افراد مرتبط با این در پرونده را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/۱۰۰۰

 

منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار