دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تیم ملی نواقصی دارد. او هم چنین درباره بازی تیم ملی با کره جنوبی گفت: کره‌ای‌ها شرایط سختی داشتند و وقتی متوجه شدند می‌توانند خطرساز شوند جرات حمله را پیدا کردند اما دفاع ضعیفی داشتند و دست‌وپا چلفتی کار کرد.

به گزارش آوای خزر،با وجود اینکه تیم ملی فوتبال ایران از نظر امتیازی از چهار مسابقه 10 امتیاز کسب کرده و از شرایط خوبی در جدول گروه A مقدماتی جام جهانی برخوردار است اما مشکلات فنی موجود در تیم بسیاری را ناراضی نگه داشته است. درواقع برخی کارشناسان معتقد هستند که این نتایج نباید باعث پوشاندن نقاط ضعف تیم ملی شود.

جواد نکونام کاپیتان اسبق تیم ملی که حالا از مربیان فوتبال ایران محسوب می شود درباره شرایط فنی تیم ملی به خصوص در بازی مقابل کره جنوبی گفت: بازیکنان تلاش خود را در زمین مسابقه کردند و اگر کمی خوش شانس بودیم در این مسابقه می‌توانستیم سه امتیاز را به دست بیاوریم. ضعف تاکتیکی در تیم دیده می‌شود. ما فوتبال تاکتیکی خوبی برابر کره انجام ندادیم. باید روی این مسئله کار کنیم اما به لحاظ خلاقیت نفرات به جرات می‌گویم بهترین تیم آسیا هستیم و هیچ تیمی در حال حاضر به اندازه ما مهره خوب ندارد. اما جور یک سری ضعف ها را مهره های نامی تیم می کشند برای مثال طارمی به عقب می آمد تا از مدافعان توپ بگیرد و این یعنی تیم نظم ندارد.

اما یکی دیگر از مشکلات بازی مقابل کره جنوبی تعویض های دراگان اسکوچیچ بود. تعویض هایی که به عقیده برخی می توانست زودتر انجام شود یا بازیکنانی نظیر قدوس به میدان بیایند. نکونام معتقد است تعویض نظرفنی سرمربی است و او بهتر از هرکسی دیگر می داند تیمش به چه مهره و تغییری نیاز دارد.

یکی از صحبت هایی که درخصوص تیم ملی اسکوچیچ می شود این است که بهترین نسل ایران با تیم هایی همگروه شده که شرایط خوبی ندارند. عراق و کره جنوبی که در سال های اخیر مدعی بودند در این مرحله از رقابت ها شرایط خوبی ندارند و کمتر از حد انتظار ظاهر شدند.

او در پاسخ به این سوال که آیا ایران می تواند برای اولین بار صعود ساده ای به جام جهانی داشته باشد، گفت: عراق، سوریه، امارات و لبنان یکی از ضعیف ترین دوره‌های فوتبال خود را سپری می‌کنند و از نظر من کره جنوبی هم یکی از ضعیف‌ترین دوران فوتبالی خود را سپری می‌کند. زمانی این تیم 18 لژیونر داشت و کمتر بازیکن داخلی در ترکیب این تیم دیده می شد ولی الان می‌بینیم که 5،6 بازیکن لیگ کره جنوبی در ترکیب اصلی قرار گرفته‌اند. از نظر من این تیم در سطح خوبی فوتبال بازی نمی‌کند و به نسب قبل ضعیف تر شده است.

در لحظه به ثمر رسیدن گل کره جنوبی که روی پاس در عمق بود دفاع ایران یعنی صادق محرمی ضعیف کار کرد و علیرضا بیرانوند هم واکنشی نشان نداد تا در همان اوایل نیمه دوم ایران یک گل عقب بیفتد. با وجود اینکه بسیاری محرمی و بیرانوند را مقصر اصلی این گل می دانند اما کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است وقتی یک تیم گل دریافت می کند همه گل می خورند و اگر هم گل می زنند همه گل زده اند.

جواد نکونام که سابقه گلزنی به کره جنوبی را هم دارد می گوید این تیم به خاطر آماری که مقابل ایران دارد تلاش کرد که بازنده مسابقه نباشد. او درباره گل کره جنوبی و ایران گفت: کره ای ها شرایط سختی داشتند و وقتی متوجه شدند می توانند خطرساز شوند جرات حمله را پیدا کردند اما دفاع ضعیفی داشتند و دست و پا چلفتی کار کرد. واقعا باید حسرت بخوریم که چرا نتوانستیم چهارمین برد را کسب کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار