دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
به مناسبت هفته ملی سلامت زنان انجام شد
همایش پیاده‌روی بانوان دستگاه‌های اجرایی در بوستان ولایت ساری
به مناسبت هفته ملی سلامت زنان، بانوان دستگاه‌های اجرایی در یکی از پارک‌های مرکز استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، صبح روز کاری خود را به ورزش اختصاص دادند.

همایش پیاده‌روی بانوان دستگاه‌های اجرایی در بوستان ولایت ساری

به گزارش آوای خزر، صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان، برنامه نرمش و پیاده‌روی با حضور دکتر سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مریم فرج‌پور معاون بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان و جمعی از پرسنل ادارات و نهادهای مازندران در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این همایش پس از نرمش، دقایقی را به پیاده‌روی پرداختند. این برنامه که به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، و با همکاری شهرداری ساری، هلال احمر و اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران اجرا شد؛ مورد استقبال بانوان قرار گرفت.

همایش پیاده‌روی بانوان دستگاه‌های اجرایی در بوستان ولایت ساری

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه زنان ما نقش مهمی در سلامت خانواده دارند، تصریح کرد: اگر بانوان ما از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشند محیط خانه نیز شادابی و نشاط خواهد داشت.

سمیه قاسمی طوسی اظهار داشت: بخش مهمی از افزایش چشمگیر بیماری‌هایی چون قلبی عروقی و دیابت ناشی از کم‌تحرکی است که به طور ویژه بانوان باید اهمیت بیشتری به این موضوع بدهند.

همایش پیاده‌روی بانوان دستگاه‌های اجرایی در بوستان ولایت ساری

وی با اشاره به برنامه امروز که به دلیل محدودیت‌های کرونایی به صورت مختصر صورت گرفته است، استمرار این همایشات را که مورد انتظار و استقبال بانوان دستگاه‌های اجرایی و هم سایر بانوان قرار می‌گیرد را ضروری دانست و گفت: محدودیت کرونایی وجود دارد اما این نباید ما را از تحرک و پویایی بازبدارد. نیاز هست که با همکاری اداره ورزش و جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد، چنین همایشاتی ولو در سطح کوچک برگزار شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده با بیان اینکه چاقی، اضافه وزن و سایر بیماری‌های غیرواگیر باید جدی گرفته شوند چرا که عاملی برای بیماری‌های دیگر خواهند بود. تاکید کرد: بانوان، موضوع تحرک و ورزش را هم خودشان جدی بگیرند و هم مشوقی برای سایر اعضای خانواده باشند.

همایش پیاده‌روی بانوان دستگاه‌های اجرایی در بوستان ولایت ساری

وی با اشاره به شعار سال 1400 هفته ملی سلامت بانوان بیان کرد: باتوجه به شیوع کرونا، "زنان، مدیریت سلامت، مهار کرونا" شعار این هفته نامگذاری شده که آغازین روز آن 24 مهرماه بوده است و تا 30 مهرماه ادامه دارد.

قاسمی طوسی گفت:  زنان، مدیریت اطلاعات و ارتقای سواد سلامت در بحران کرونا، زنان، مدیریت سلامت روان خود و خانواده در بحران کرونا، زنان و مدیریت زندگی سالم در بحران کرونا، زنان و سلامت اجتماعی در بحران کرونا، زنان و سلامت باروری در بحران کرونا، زنان و واکسیناسیون بیماری کووید19، و زنان و مدیریت سلامت خانواده عناوین روزشمار هفته ملی سلامت بانوان هستند.

همایش پیاده‌روی بانوان دستگاه‌های اجرایی در بوستان ولایت ساری

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها