دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
شهردار بهشهر از وضعیت باغ‌های تاریخی این شهر خبرداد:
باغ صفی‌آباد در مرحله انتخاب پیمانکار/ باغ عباس‌آباد در انتظار کمیته انطباق/ کوچ شهرداری از باغ‌شاه منوط به انتخاب مکان جدید
شهردار بهشهر در جمع خبرنگاران درباره وضعیت باغ‌های تاریخی این شهر می‌گوید: باغ صفی‌آباد برای دیوار حفاظتی و راه دسترسی در مرحله انتخاب پیمانکار است، بهره برداری از باغ عباس‌آباد در انتطار رای کمیته انطباق است و کوچ شهرداری از عمارت تاریخی باغ‌شاه نیز منوط به تعیین مکان جدید است.
یاسر احمدی در نخستین نشست خود با خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه شهرستان بهشهر، در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره اولویت فعالیت‌های او در شهرداری، مهمترین برنامه کاری خود را تدوین برنامه راهبردی و چشم انداز توسعه بیست ساله بهشهر عنوان و اظهار کرد: قرار نیست این طرح‌ها در چهار سال کاری بنده باشد بلکه به‌عنوان اسنادی است که برای توسعه شهر باقی می‌ماند.

او ادامه داد: شاهد پروژه‌های نیمه تمام زیادی در سطح شهر هستیم که قابل رویت است فلذا ابتدا در صدد اتمام این پروژه‌ها هستیم تا نیاز‌ها و مشکلات مردم هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

شهردار بهشهر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره انتقال عمارت شهرداری به مکان جدید، گفت: " شاید بار‌ها شهروندان بحث انتقال و جابجایی عمارت به مکان جدید را شنیده اند و مسوولین متولی وقت قول‌هایی در این راستا داده اند که هیچوقت محقق نشد، اما باید به عرض شهروندان برسانم در صدد رایزنی مکانی جدید هستم که این عمارت تخلیه و به آنجا نقل مکان کند".
 
باغ صفی‌آباد در مرحله انتخاب پیمانکار/ باغ عباس‌آباد در انتظار کمیته انطباق/ کوچ شهرداری از باغ‌شاه منوط به انتخاب مکان جدید

شهرداری به میراث فرهنگی واگذار نمی‌شود

احمدی تصریح کرد: "ناگفته نماند قرار نیست این مکان را به اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان واگذار کنیم. این مکان برای شهرداری است. ساختمان فعلی تبدیل به موزه آثار باستانی می‌شود و درآمد‌های حاصل از موزه و ... در این مکان، صرف آبادانی شهر می‌شود.

شهروندان قانون را رعایت کنند تا مشمول جریمه نشوند

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آوای خزر مبنی بر اینکه شهروندان گلایه‌های زیادی در خصوص ماده صد و قیمت‌های نامتعارف دارند و شما در این زمینه چه نظری دارید"، گفت: مبالغی که در کمیته ماده صد برای شهروندان تعریف می‌شود عدالت در آن رعایت شده است و هیچکس از این موضوع مستثنی نیست. این مبالغ بر اساس سال ساخت؛ محله مسکونی و آیتم‌های موجود در نظر گرفته می‌شود. به هر حال ما از مردم می‌خواهیم که در ساخت و ساز‌ها قوانین را رعایت کنند تا مشمول جریمه نشوند.
 
باغ صفی‌آباد در مرحله انتخاب پیمانکار/ باغ عباس‌آباد در انتظار کمیته انطباق/ کوچ شهرداری از باغ‌شاه منوط به انتخاب مکان جدید
بهره برداری از باغ عباس‌آباد در کمیته انطباق مشخص می‌شود

شهردار بهشهر درباره آخرین وضعیت پارک جنگلی عباس آباد، اظهار داشت: به محض تثبیت موضوع بهره برداری شهرداری از این منطقه تفریحی – توریستی در کمیته انطباق و همچنین تدوین کتابچه طرح؛ با حضور مشاورین خبره عملیات بهره برداری را آغاز خواهیم کرد که به لطف خدا شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهر باشیم و در آمد حاصله از آن؛ صرف نیاز‌های شهر و شهروندان خواهد شد.

صفی‌آباد یکی از پروژه‌های اولویت‌دار بهشهر است

این مسوول با بیان اینکه پروژه‌ها طبق اولویت اجرا و در صدد برطرف کردن مشکلات و انجام برنامه‌های الزام آور هستیم؛ خاطرنشان کرد: یکی از این پروژ‌های الزام آور؛ پروژه صفی آباد است که دغدغه امنیت آن با نصب دوربین برطرف شده و درصدد جداسازی و احداث دیوار پیرامونی آن طی چندروز آینده خواهیم بود.
 
باغ صفی‌آباد در مرحله انتخاب پیمانکار/ باغ عباس‌آباد در انتظار کمیته انطباق/ کوچ شهرداری از باغ‌شاه منوط به انتخاب مکان جدید
بیشترین قرارداد‌های شهرداری در حوزه خدمات شهری است

احمدی بیشترین قرارداد‌های شهرداری را در حوزه خدمات شهری و مدیریت پسماند عنوان و اظهار کرد: مجموع قرارداد‌های فضای سبز؛ مدیریت پسماند و جمع آوری زباله در سال ۹۹ بیش از ۸/۵ میلیارد تومان بوده است که ناگفته نماند با تبلیغات و فرهنگ سازی در جهت قبول مسئولیت پذیری شهروندان؛ قطعا این هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

او به وجود مشکلات متعدد در حوزه کارخانجات اشاره و خاطرنشان کرد: نقاط ضعف در سامانه وضعیت کارخانجات آسیب شناسی و در حال برطرف کردن مشکلات هستیم. ناگفته نماند که ظرف یک ماه گذشته از محل ضرر به سلامت عبور کرده ایم و دنبال سود بیشتر هستیم.

تعریض خیابان امام و سی متری کوهستانی منوط به همکاری شهروندان است

شهردار بهشهر درباره تعریض خیابان امام (ره) گفت: در وهله اول باید بپذیریم توان مالی ما چقدر است. در مرحله دوم این نکته حائز اهمیت است که مالکین باید همکاری کنند، چون در برخی موارد با مقاومت آن‌ها مواجه می‌شویم که تعریض را به تاخیر می‌اندازد. فلذا باید این مشکل هم مرتفع شود.

احمدی همچنین درباره بازگشایی خیابان سی متری آیت الله کوهستانی اظهار داشت: در صورت تخریب یک واحد مجتمع مسکونی در خیابان سی متری آیت الله کوهستانی (نرسیده به میدان تره بار)؛ شاهد بازگشایی این مسیر خواهیم بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه بودجه امسال شهرداری با ۷۶ میلیارد تومان بسته شده است، افزود: در آمد حاصله تا امروز حدود ۴۰ درصد محقق شده و بدهی شهرداری در ۲ ماه گذشته نیز حدود ۱۷ میلیارد تومان است.

حقوق پرسنل شرکتی شهرداری به زودی واریز می‌شود

شهردار بهشهر از پرداخت حقوق کامل کارکنان شهرداری خبر داد و عنوان کرد: هیچ بدهی معوقی نداریم جز اینکه حقوق شرکتی‌ها فقط برای ماه گذشته و نصف حقوق این ماهشان به حسابشان هنوز واریز نشده است که به زودی انجام می‌شود.

سگ‌های ولگرد ساماندهی شدند

احمدی همچنین با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد در شهر که به یکی از مشکلات بیشتر شهرداری‌ها تبدیل شده است، بیان کرد: در مجاورت کارخانه کمپوست، مکانی را به نگهداری از سگ‌های ولگرد و بلاصاحب اختصاص دادیم.

او ادامه داد: جولان سگ‌ها در شهر معضلی شده و سال‌های متمادی است که پرسه زنی و بالا رفتن جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهر، علاوه بر هراس شهروندان، به یکی از دغدغه‌های اصلی آن‌ها نیز تبدیل شده است.

شهردار بهشهر در پایان سخنان خود گفت: شهر خوب و آرمانی با همکاری شهروندان تحقق می‌یابد. درآمد‌های شهرداری صرف عمران و آبادانی شهر می‌شود و اگر شهروندان در پرداخت قبوض به این موضوع توجه کنند، بسیاری از پروژه‌ها در زمان مناسب به اتمام می‌رسند. در اتمام پروژه‌هایی مانند بازگشایی خیابان‌ها و معابر، به طور صد درصدی نیاز به تعامل همشهریان داریم.

انتهای پیام/۱۰۰۲/فرزانه حسنی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار