دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
یک کارشناس صنعت خودرو:
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است آزادسازی قیمت خودرو باعث می‌شود تعداد درخواست خرید خودرو افزایش یابد و اختلاف قیمت بازار و کارخانه کاهش خواهد یافت.

به گزارش آوای خزر، حسن کریمی سنجری در خصوص طرح جدید وزارت صمت در خصوص بسته قیمتی خودرو گفت: قیمت گذاری دستوری طبیعتاً غلط است و نتیجه آن زیان انباشته ای است که امروز دامن صنعت خودرو را گرفته است و همین امر سد راه افزایش تولید و تحقیق و توسعه این صنعت شده است وعملاً خودروساز ما را از توسعه محصول باز داشته است.

وی ادامه داد: اصولاً قیمت گذاری دستوری منبعث از اقتصاد دستوری است و این امر باعث شده در 4 سال گذشته تولید دچار مشکل شود، البته وجود تحریم های ایجاد شده به این امر دامن زد و روش های گذشته را زیر سئوال برد، بنابراین با اصلاح قیمت ها می توان مسیر آینده را ریل گذاری صحیح کرده و در کنار این که خودروسازان از زیان خارج می شوند، تولید خودرو نیز افزایش پیدا کند.

این کارشناس صنعت خودرو ضمن انتقاد از روش فعلی فروش گفت: ما از اول هم مخالف فروش به صورت کنونی بودیم، چرا که این روش به تقاضا دامن زده و محیط کسب و کار را آلوده و نوعی بخت آزمایی ایجاد می کند، از طرفی، هم تولید کننده را با مشکلات عدیده ای روبرو کرد و هم مصرف کننده واقعی بیشترین ضرر را برده و در آخر هم نارضایتی عمومی به همراه داشت.

وی ادامه داد: اینکه قیمت آزاد شود تاثیر مستقیم بر تعداد درخواست خرید خودرو و کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه دارد، چرا که مصرف کننده واقعی به خودروساز رجوع خواهد کرد. البته باید به این مهم توجه داشت با توجه به افزایش تعداد متقاضیان در سال های گذشته که تولید کاهش پیدا کرده است باید در کنار آزادسازی قیمت به سیاست واردات محدود با ایجاد پروتکل های خاصی توجه ویژه ای کرد تا بتوان بازار را مدیریت کرد./تسنیم

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها