دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
آوای خزر گزارش می‌دهد
تولد ۲۹ سالگی بیمار خاص بیمارستان امام ساری
"محمدرضا" رکورد حضور در بیمارستان امام را حتماً شکسته است، ۲۱ سال می‌شود که روی تخت مراقبت‌های ویژه روزگار می‌گذراند. تولد ۲۹ سالگی‌اش را جشن گرفته‌ایم. او بیمار خاص این مرکز درمانی است.
به گزارش آوای خزر، پیش از ظهر امروز به اتفاق سه همکار رسانه‌ای برای یک کار خبری متفاوت به بیمارستان امام خمینی ساری رفتیم در هوایی که باران پاییزی و برگ‌های رنگارنگ فرش‌شده روی زمین، شوق مضاعفی برای انتشار یک کار "دلی" به ما دست می‌داد.
تولد ۲۹ سالگی بیمار خاص بیمارستان امام ساری

بخش مراقبت‌های ویژه، تخت یک، آقای "محمدرضا فهیمی"، او بیمار خاص این اتاق است. امروز روز تولد اوست. ۲۹ بهار از زندگی خود را پشت سر گذاشته است. او از ۸ سالگی تاکنون در بیمارستان بستری‌ست.
محمدرضا در یک حادثه تصادف دچار عارضه نخاعی شده است. زندگی‌اش بدون دستگاه معنایی ندارد. اصلا بدون دستگاه زنده نمی‌ماند. اما سرزنده و شاداب است. به دیدارش که می‌روی تمام غم‌هایت را فراموش می‌کنی. او به دوستانش روحیه می‌دهد برای بهتر دیدن، بهتر شنیدن، بهتر گفتن و بهتر زیستن. او برای خود سفیر "بهزیستی" است.

سومین سال است که در روز تولدش شرکت می‌کنم، امروز دوستانش آمده بودند. پدرش هم مثل همیشه استوار ایستاده است. با محمدرضا روزگار می‌گذراند. دل توی دلش نیست. با همه مشقت‌ها و سختی‌ها، اما محمدرضا را بیش از آنچه تصور کنید دوست دارد. دوستانم می‌گویند:" مادرش کو؟ "، راستش مادرش دچار مصدومیت شده و نمی‌توانست به بیمارستان بیاید. در روز‌های عادی یک روز مادر و یک روز پدر به دیدار محمدرضا می‌آیند آن هم از یکی از روستا‌های قائمشهر.

هزینه بستری محمدرضا از دو میلیارد فراتر رفته است. پدر، اما امیدوار است که کمکی بشود. به بیت رهبری هم نامه نوشته است. او با امید زنده است. محمدرضا را که می‌بیند غم‌های عالم را فراموش می‌کند. او و همسرش ۲۱ سال است که مثل دو جهادگر پای اعتقادشان ایستاده‌اند، اعتقادی به نام محمدرضا.
تولد ۲۹ سالگی بیمار خاص بیمارستان امام ساری

بالاخره کیک تولد هم آمد. کیک ۲۹ سالگی با لوگوی پرسپولیس. آخر محمدرضا عاشق دو آتیشه‌ی پرسپولیس است. بسیاری از بازیکنان این تیم در این سال‌ها به دیدارش آمده‌اند. تیم نساجی را هم در کنار پرسپولیس دوست دارد. بازی‌های نساجی و پرسپولیس برایش جذاب‌ترین بازی‌ها هستند و با برد هر کدامش لبخند می‌زند.

یادم می‌آید چند سال پیش سردار رویانیان به دیدارش آمده بود و حسابی با هم درباره پرسپولیس صحبت کردند. محمدرضا برای خودش دنیایی دارد. اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌اش بدانید، بد نیست با هماهنگی از طریق روابط عمومی بیمارستان، سری به او بزنید. حتماً برایتان جالب است.
تولد ۲۹ سالگی بیمار خاص بیمارستان امام ساری

باید به جلسه‌ای می‌رفتم. از محمدرضا و پدرش خداحافظی کردم. برایش در دل از خدا شفا خواستم و راحتی برای خانواده‌اش. رسیدگی به محمدرضا فقط دلی می‌خواهد به وسعت دریا.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار