دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
مسوول هماهنگی دوره پیش‌دبستانی:
دبیرخانه کانال کشوری
مشاور معاون وزیر و مسئول هماهنگی دوره پیش از دبستان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مازندران همیشه در کمیت و کیفیت تعلیم و تربیت پرچمدار است، گفت: دبیرخانه کانال کشوری "بازی، زندگی کودک" به مازندران محول شده است و همه استان‌ها باید این کانال را معرفی کنند.
به گزارش آوای خزر از ساری، رخساره فضلی امروز در مراسم افتتاحیه کانال کشوری «بازی، زندگی کودک» در بستر شاد که به صورت ویدئو کنفرانسی در سالن اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته روز‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و در فضای مجازی الکترونیک در بخش تولید و محتوا سابقه و تجربه‌ای نداشتیم.
 
وی ادامه داد: شرایط کرونایی حاکم بر جامعه بر سه بعد زندگی اعم از «سلامت، اقتصاد و تعلیم و تربیت» تاثیر گذاشته است.
 
دبیرخانه کانال کشوری
 
مسوول هماهنگی دوره پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از محول کردن دبیرخانه کانال کشوری «بازی، زندگی کودک» به استان مازندران خبرداد و گفت: بدون تردید بازی زندگی کودک است و اگر در فضای پیش از دبستانی و خانواده، کودکان را از بازی محروم کنیم یعنی در حقیقت کودکان را از زندگی محروم کرده‌ایم.
 
فضلی با عنایت به نام خوبی که برای کانال کودک انتخاب شده است، اظهار داشت: این کانال دارای ۶۰ عضو بوده و ارزشمند است، اظهار کرد: علاوه بر این کانال، ۶ کانال کشوری برای کودکان در بستر شاد داریم که سال گذشته محتوا‌های بسیار زیادی در آن بارگزاری شده است.
 
دبیرخانه کانال کشوری
 
وی با بیان اینکه مازندران همیشه در بعد توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت پرچمدار است، تأکید کرد: دبیرخانه کانال "بازی، زندگی کودک" در مازندران است، اما این کانال تنها مختص مازندران نیست بلکه یک کانال کشوری است و باید رسانه‌ها و تمام افراد مربوطه همت کنند تا این کانال را مطرح و گروه هدف از آن استفاده کنند.
 
مسوول هماهنگی دوره پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه باید مهمترین و محوری‌ترین کار در کلاس پیش دبستانی اتفاق بیفتد، افزود: ما هیچ حوزه تفکیکی یادگیری نداریم و آنچه رخ می‌دهد فعالیت‌های بانشاط و هنری است که در بستر انس با کودکان اقدام می‌شود.
 
دبیرخانه کانال کشوری
 
فضلی بیان کرد: بازی به معنای واقعی زندگی کودکان و هویت کودکان را شکل می‌دهد. کودکان بر مهارت‌های زبانی مسلط می‌شوند و مهارت‌های اجتماعی را کسب می‌کنند که بستر آن بازی است.
 
وی در پایان اعلام کرد: سال گذشته ۶ هزار کودک از طریق مهد کودک‌ها به خانواده بزرگ آموزش و پرورش اضافه شدند.
 
به گزارش آوای خزر، رخساره فضلی مسوول هماهنگی دوره پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش امروز از دو واحد پیش دبستانی در ساری بازدید کرد.
 
انتهای پیام/۱۰۰۲/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها