دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
استاندار مازندران:
اقلام اساسی به صورت متوازن توزیع شود
استاندار مازندران گفت: اقلام اساسی به صورت متوازن و عادلانه در سراسر استان توزیع شود.

به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی پور نوری، مقام عالی دولت در مازندران در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به این که متاسفانه در سال های اخیر بازار بنحوی که می بایست تحت کنترل قرار نداشت و رها شده بود، افزود: با کار جهادی و انقلابی و بدون اغماض باید با نظارت دقیق و مجدانه، تامین و توزیع کالا، مراقبت و نظارت مستمر و برخورد قاطع با هر گونه عوامل بی ثبات کننده بازار که موجب ناامنی خاطر مردم می شود، اقدام نمود.

وی با تاکید بر این که نهایت دقت در توزیع اقلام اساسی بصورت متوازن در تمام نقاط استان صورت گیرد، یادآور شد: باید با نظارت عالیه و مداوم، فرمان پذیری بر بازار حاکم شود.

استاندار مازندران با توجه به انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان بسیج و معاون اول رئیس جمهور، بر تدوین برنامه های اجرایی در راستای بهره گیری از ظرفیت و توان بسیج در ماموریت های مرتبط با تنظیم بازار بویژه در بازرسی ها تاکید کرد.

حسینی پور، توجه و نظارت بر مبادی بازار برای برخورد قاطع با افراد سودجو و صاحب سودهای کلان را یک اولویت برای کنترل بازار دانست و گفت: نباید بهیچ وجه در بازار شاهد گران فروشی باشیم و با مصادیق آن باید برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

وی افزود: نظارت ها و برخوردها در بازار باید بنحوی باشد تا مردم احساس کنند که مراجع لازم با چشم های بینا و قاطعانه در جهت استیفای حقوق آنان اهتمام می کنند.

نماینده عالی دولت در استان دستور توزیع حداقل 200 تن مرغ گرم بصورت روزانه در شهرستان ها را صادر کرد و تصریح کرد: تمهیدات لازم برای برخورد با هرگونه قطعه بندی مرغ و گران فروشی ناشی از آن صورت گیرد.

استاندار ادامه داد: از ظرفیت شرکت پشتیبانی دام برای توزیع مرغ منجمد استفاده شود.

حسینی پور، با اشاره به این که استان مازندران معین استان تهران در این راستا می باشد، خاطرنشان کرد: در جهت تامین نیازمندی های مرغ استان تهران پس از تامین نیاز داخل استان، همکاری لازم صورت گیرد.

گفتنی است، در این جلسه همچنین در خصوص وضعیت اقلام اساسی و تنظیم بازار میوه و مرکبات پایان سال، بحث و بررسی های لازم صورت گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار