دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
ستاد مقابله با کرونا در روسیه امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که این کشور با یکهزارو ۲۴۷ مورد مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا، رکورد جدیدی را در آمار روزانه قربانیان ثبت کرده است.

به گزارش آوای خزر، طی یک روز گذشته ۳۶ هزار و ۶۲۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و یکهزار و ۲۴۷ نفر نیز جان خود را از دست دادند که بیشترین رقم مرگ و میر کرونایی از آغاز همه گیری کووید-۱۹ تاکنون در این کشور است.

بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این بیماری مربوط به شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ است که به ترتیب در شبانه روز اخیر ۹۶ و ۸۴ نفر بر اثر این بیماری جان سپردند.

در مجموع ۹ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۵۳۸ نفر در این کشور از آغاز همه گیری به کرونا مبتلا شدند و در کل در این مدت ۲۵۹ هزار و ۸۴ نفر جان باختند.

گزارش های رسیده ازچند منطقه روسیه حاکی از کمبود تخت بیمارستانی برای مداوای افراد مبتلا به کرونا است و چند بیمارستان جدید در دست احداث است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه بتازگی از وضعیت بسیار دشوار روسیه در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد. گزارش های رسیده از مناطق روسیه، حاکی از تخصیص ۳۰۰ هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی است.
دولت روسیه برای مهار کرونا تدابیر جدیدی را اتخاذ کرده است که مهم ترین آن اعمال سیستم کد ویژه برای افراد برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و حضور در برنامه های اجتماعی از جمله برنامه های فرهنگی و تئاتر و سینما است.

دولت روسیه در هفته جاری طرح قانونی صدور کدهای ویژه به نام «کیو آر کد» را به دومای روسیه ارائه کرد.

به گزارش رسانه ها، این کدهای ویژه فقط به افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند از طریق تلفن همراه یا شبکه اینترنتی داده خواهد شد. مهلت برای استفاده از این کدها که پس از پایان آن، افراد حق استفاده از وسایل نقلیه عمومی و حضور در برنامه های اجتماعی را نخواهند داشت روز اول ماه فوریه (۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰) اعلام شده است.

مقامهای روسیه به واکسیناسیون کرونا هم توجه خاص دارند و برنامه هایی برای تبلیغ آن در رسانه و آگاهی رسانی به مردم برای استقبال از آن اجرا می شود. دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه بتازگی گفت که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۵۲ میلیون نفر دو دز واکسن کرونا را زده و حدود ۶۳ میلیون نفر هم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند./ایرنا 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار