دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
گزارش تصویری/ ابراهیم فلاح
حضور پهلوان حسن یزدانی در
حسین یزدانی کشتی‌گیر نام‌آشنای کشورمان امروز با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی و دستگیری از نیازمندان، از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست "آل طاها" مازندران در شهرستان نکا بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این مجموعه مردمی و خیریه قرار گرفت.
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۰۹۳۰
به گزارش آوای خزر، به گفته "عیسی قاسمی طوسی" مدیر بنیاد نیکوکاری "مزرعه آخرت" مازندران در سال 1397 تشکیل شد و در اساسنامه نیز اهداف مختلفی برای آن پیش‌بینی شده که یکی از آنها نگهداری شبانه‌روزی از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست 3 تا 6 سال است که مجوز رسمی از سازمان بهزیستی دارد.

او ادامه داد: "مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست آل طاها"  زیرمجموعه بنیاد نیکوکاری مزرعه آخرت، یک و نیم سال است که تماماً امورات آن توسط مجموعه خیریه است و مردم مشارکت می‌کنند. بخشی هم از کمک‌های بهزیستی است.

مدیر بنیاد خیریه مزرعه آخرت مازندران با اشاره به بازدید امروز پهلوان "حسین یزدانی" از این مرکز شبانه‌روزی آل طاها، هدف از حضور ایشان را ترویج فرهنگ پهلوانی و دستگیری از محرومان و ایتام و تشویق سایر عزیزان و جوانان نیکوکار به این قبیل اقدامات عنوان کرد.

قاسمی‌طوسی گفت: علاوه بر بازدید ایشان از بنیاد و مرکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، ابتدا به گلزار شهدای طوسکلا نکا بر مزار 17 شهید این روستا و سردار سرلشکر قاسمی طوسی حاضر شدیم.

او همچنین از تهیه یک قطعه زمین به مساحت 320 متر توسط یکی از خیران به بنیاد نیکوکاری مزرعه آخرت خبر داد که انشاالله با مشارکت خیران و نیکوکاران ساخت آن آغاز می‌شود.

مدیر مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست آل طاها مازندران در پایان سخنان خود از افرادی که می‌خواهند در ساخت این مرکز و در یک کار خداپسندانه مشارکت داشته باشند، دعوت به همکاری کرد.

 
انتهای پیام/
نظرات شما
کدامنیتی
* captcha:
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد