دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
اصفهان نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اصفهان گفت: امروز خیل عظیم نیروی فارغ التحصیل تشنه کار داریم و از سوی دیگر صنایع نیز نیازمند نیروی کار ماهر است، اما این دو همدیگر را پیدا نمی‌کنند.

به گزارش آوای خزر، بهرام سبحانی در همایش ملی پویش اشتغال که در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار می‌شود، با بیان اینکه اتاق بازرگانی دوره نهم با شعار توجه به شاخص‌ها فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: با وجودی که اصفهان نخستین استان صنعتی کشور است، اما در شاخص‌های کسب و کار پایین تر آمارهای جهانی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه وجود صنایع مختلف در اصفهان می تواند در اشتغال و تولید ناخالص استان موثر باشند، تصریح کرد: متاسفانه فعالیت این صنایع در استان، انتظارها را برآورده نمی کند و به نوعی نیروی کارآمد نداریم.

به گزارش ایسنا، نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: امروز خیل عظیم نیروی فارغ التحصیل تشنه کار داریم و از سوی دیگر صنایع نیز نیازمند نیروی کار ماهر است، اما این دو همدیگر را پیدا نمی کنند.

وی گفت: متاسفانه فارغ التحصیلان رشته های صنعتی با صنعت و فرایندهای صنعتی بیگانه است و تنها براساس تئوری مطلق پیش رفته اند.

سبحانی با بیان اینکه برای رفع این نقیصه در بهار سال ۹۸ اتاق بازرگانی با دانشگاه آزاد اسلامی در تهران تفاهم نامه‌ای امضا کرد، گفت: در طرح پویش باید خلاء ها رفع شود و دانشجو به طور همزمان با تحصیل به صورت عملی با محیط کار و صنعت آشنا شود.

وی اضافه کرد: به همین منظور سرای نوآوری را در رشته های مختلف در اتاق بازرگانی ایجاد کردیم که کارفرمایان و صنعتگران نیازهای خود را اعلام می کند و از سوی دیگر دانشجویان در رشته های مختلف بتوانند در این سرا، رشته تحصیلی خود را کاربردی کنند.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه طرح پویش تاکنون دستاورهای خوبی به همراه داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه طی دو سال گذشته شاهد تغییراتی در بهبود وضعیت اشتغال، و کاهش نرخ بیکاری در استان بوده‌ایم و این طرح در اصفهان به صورت پایلوت موفق بوده و قرار است در کل کشور اجرا شود.

وی تاکید کرد: به طور قطع زمانی که نیروی کار توانمند به محیط کار وارد شود، ابتکار و نوآوری هم خواهد داشت./ایسنا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار