دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: با ایفای نقش جریان سازی و فرماندهی، مدارس را در اجرای برنامه های ویژه گرامیداشت هفته قران، عترت و  نماز یاری کرده و زمینه را برای فراگیرتر شدن این آموزه های نورانی در سطح همه دانش آموزان مهیا کنیم.

به گزارش آوای خزر، میکائیل باقری در خصوص ایفای نقش مراکز دارالقرآن الکریم  به عنوان قرارگاه جریان سازی فعالیت های هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس، اظهار کرد: طبق تقویم فعالیت های پرورشی و فرهنگی، مدارس کشور۲۰ الی ۲۶  آذر ماه که به نام هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز در مدارس نامگذاری شده است، نسبت به اجرای ویژه برنامه های قرآن، عترت و نماز اقدام خواهند کرد.

وی  با  اشاره به اتخاذ رویکرد تحولی در اجرای فعالیت های قرآن، عترت و نماز افزود:  مراکز دارالقرآن الکریم نقش اساسی در اجرایی شدن سیاست های تحولی اداره کل قرآن، عترت و نماز ایفا می کنند. لذا هفته گرامیداشت قران، عترت و نماز فرصتی برای بروز و ظهور نقش جریان سازی و قرارگاهی این مراکز است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مراکز دارالقرآن الکریم به عنوان قرارگاه ها و پایگاه های جریان سازی فعالیت های هفته قرآن، عترت و نماز، با در نظر گرفتن شرایط و امکانات مدارس تابعه و با نظارت کارشناسان قرآن، عترت و نماز، نسبت به تهیه بسته برنامه های پیشنهادی جهت اجرا در مدارس اقدام و پیگیری لازم را برای اجرایی شدن این برنامه ها در مدارس تابعه را در دستور کار دارند.

وی با بیان این که ۷۶۰ دارالقرآن الکریم در سطح ادارات آموزش و پرورش کشور مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: این مراکز تلاش می کنند در فرصت هفته قرآن، عترت و نماز، با ایفای نقش جریان سازی و فرماندهی، مدارس را در اجرای برنامه های ویژه گرامیداشت این هفته یاری رسانند و زمینه را برای فراگیرتر شدن این آموزه های نورانی در سطح همه دانش آموزان مهیا سازند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است؛ طبق تقویم فعالیت های پرورشی و فرهنگی مدارس، هفته پایانی آذر ماه به عنوان هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز نامگذاری شده است./ایسنا

انتهای پیام/1005

برچسب ها: دارالقرآن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: