دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
دانشجویان اقلیم کردستان که سالهاست از دریافت کمک هزینه تحصیلی محروم شده‌اند، برای سومین روز متوالی به اعتراضات خود ادامه دادند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از المیادین، هزاران دانشجو در شهر سلیمانیه عراق همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند. در حالیکه این دانشجویان خواستار بازگشت کمک‌های مالی خود هستند،‌ نیروهای امنیتی با شلیک هوایی و گاز اشک آور سعی در متفرق کردن آنها دارند.

این اعتراضات برای سومین روز متوالی ادامه یافته و تظاهرکنندگان بزرگراه سلیمانیه به کرکوک را مسدود کرده‌اند؛ کمک هزینه ماهانه این دانشجویان بین ۴۰ تا ۶۶ دلار بوده که پس از سقوط قیمت جهانی نفت از سال ۲۰۱۴ و به دلیل اختلافات بودجه‌ای بین منطقه کردستان و دولت بغداد به حالت تعلیق درآمد.

یکی از تظاهرکنندگان که حاضر به ذکر نامش نشد، گفت: ما به عنوان دانشجو به دلیل قطع شش ساله کمک هزینه تظاهرات می‌کنیم و به این مقدار اندک به شدت نیازمندیم. وی افزود: «برخی دانشجویان حتی  نمی‌توانند به خانواده خود سر بزنند یا روزی ۳ وعده غذا بخورند.»

ریاست دانشگاه سلیمانیه دستور دو روز تعطیلی  این دانشگاه از امروز را صادر کرد، رئیس مجلس نمایندگان نیز از وزرای دارایی و آموزش عالی خواست برای ادای توضیح به مجلس بروند. این سوال با امضای ۵۰ نماینده حمایت می‌شود.

یک منبع در وزارت آموزش عالی کردستان که ترجیح داد نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت که این وزارتخانه سالانه به ۴۶ میلیون دلاربرای پوشش کمک هزینه‌های بیش از ۱۳۵هزار دانشجو در سراسر اقلیم کردستان است، نیاز دارد که باید توسط وزارت دارایی به این مرکز آموزشی تخصیص داده شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار