دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
شهردار ساری:
صدای کودکان فردا را باید از امروز بشنویم
شهردار ساری با اعلام اینکه برآورد جهانی نشان می‌دهد که تا کمتر از ۳۰ سال دیگر حداقل ۶۸ درصد از کودکان جهان ساکن مناطق شهری خواهند بود، تأکید کرد که ما باید از امروز صدای کودکان فردا را بشنویم.
به گزارش آوای خزر از ساری، جواد طالبی امروز چهارشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۰ در افتتاحیه پارک ترافیکی کودکان که در بوستان ملل این شهر برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج و خیرمقدم به حضار، ابتدا به همکاران پرتلاش و سخت‌کوش خود در شهرداری ساری خداقوت گفت و با  قدردانی از اعضای شورای شهر به دلیل همه نظارت‌ها و همچنین از فرماندار ساری به دلیل راهنمایی‌هایش قدردانی کرد.
 
او با بیان اینکه حمایت سازمانی و غیرت توام با تجربه وقتی چراغ راهش را دانش انتخاب کند، مسیری می‌شود که امروز راه برون‌رفت شهرداری ساری از مشکلات است، از آغاز این مسیر جدید با نگاهی نو گفت و یکی از مصادیق آن را نیز افتتاح پارک ترافیکی کودکان عنوان کرد.

پارک ترافیکی کودکان در جهت توسعه شهر احداث شده است

شهردار شهر دوستدار کودک، افتتاح پارک ترافیکی را یکی از حلقه‌های گمشده در این شهر عنوان کرد که با رعایت دو مولفه "شهر دوستدار کودک" و "آموزش شهروندی" در جهت توسعه شهر احداث شده است.

طالبی با اعتقاد به مسیری که بر توان و ظرفیت درون‌سازمانی متکی است، از حذف برون‌سپاری‌های پُرهزینه که از جیب مردم باشد سخن گفت و این تغییر‌ها را برای رسیدن به شهری دانست که لیاقتش را داریم؛ شهری به دور از تنش و سرشار از نشاط اجتماعی و شهری که ما باید برای نسل‎های آینده و خودمان حافظ منافع و منابع آن باشیم.

درگاه اطلاع‌رسانی شفافیت شهرداری ساری راه‌اندازی می‌شود

او با بیان اینکه "برای ساختن ساری دست همه صاحب‌نظران و متخصصان را به گرمی می‌فشارم"، فرصت را غنیمت شمرد و اعلام کرد: درگاه اطلاع‌رسانی شفافیت شهرداری به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد تا شهروندان ساروی در اتاق شیشه‌ای بدانند و ببینند که خانواده بزرگ شهرداری دغدغه‌ای جز خدمت صادقانه ندارد.

شهردار ساری با اذعان به اینکه "شهرداری ساری می‌تواند مدعی حرکت به سوی توسعه باشد که در نقشه راه توسعه‌اش جایی برای نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانانش دیده باشیم"، اظهار کرد: ما باید شهر را از نگاه کودکان هم ببینیم و از خود بپرسیم که تا به امروز چه اقدامی متناسب با سن و سال آن‌ها انجام داده‌ایم.

صدای کودکان فردا را باید از امروز بشنویم

طالبی ادامه داد: برآورد جهانی نشان می‌دهد که تا کمتر از ۳۰ سال دیگر حداقل ۶۸ درصد از کودکان جهانی ساکن مناطق شهری خواهند بود و ما باید از امروز صدای کودکان فردا را بشنویم.

او با اشاره به اینکه افتتاح پارک ترافیکی کودکان در مقطع کنونی به رغم همه کمبود‌ها در شهرداری ساری نشان داده است که کودکان و آینده آن‌ها چه نقش پُررنگی در چشم‌انداز برنامه مدیریت شهری دارد، وجود این مکان را به طور ویژه برای استفاده آموزش و پرورش جهت آموزش ترافیکی به کودکان، دارای اهمیت دانست.

شهردار ساری در پایان اعلام کرد: پارک ترافیکی کودکان به مساحت تقریبی ۱۴۰۰ مترمربع با هزینه ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال با همکاری سازمان‌های عمران، مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل، سیما، منظر و فضای سبز شهرداری و شهرداری منطقه یک، جهت بهره‌برداری و آموزش تقدیم شهروندان شده است.

به گزارش آوای خزر، پارک ترافیکی کودکان در منتهی الیه ضلع جنوب غربی فاز یک بوستان ملل واقع است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها