دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
استفاده بهتر از فضاها و دکور کردن اتاق کودکان یک هنر است که یادگیری آن کار سختی نیست. با کمی جستجو عکس‌های زیادی را می‌بینیم که هر کدام از آن‌ها برای استفاده از فضاهای مرده به ما کمک کرده‌اند.

به گزارش آوای خزر، خانه‌های امروزه کوچک و تعداد اتاق‌های آن‌ها کم‌تر از گذشته است. انگیزه ما برای جمع‌وجور خریدن و طبقه‌بندی لوازممان در خانه و استفاده از فضاهای مرده از همین‌جا ناشی می‌شود. اتاق کودکان هم از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از کودکان نوزاد خانواده باید با برادر یا خواهر بزرگ‌تر خود در یک اتاق بمانند و یا اتاق کوچکی دارند و برای خانواده‌ها دکوری دلچسب و در عین حال کاربردی اهمیت زیادی دارد.

استفاده بهتر از فضاها و دکور کردن اتاق کودکان یک هنر است که یادگیری آن کار سختی نیست. با کمی جستجو عکس‌های زیادی را می‌بینیم که هر کدام از آن‌ها برای استفاده از فضاهای مرده به ما کمک کرده‌اند. وسایلی را که برای کودکان ضروری هستند می‌توانیم متناسب با فضای خودمان انتخاب و خریداری کنیم.

۱۱ راه حل برای کمبود جا در اتاق کودک

۱. از جا جورابی و جا کفشی برای نظم دادن به پوشک و اسباب‌بازی استفاده کنیم: از لوازمی مانند پوشک و روغن بچه گرفته تا پودر بچه و اسباب‌بازی بچه، اگر جای مشخصی نداشته باشند اتاق کوچک و شلوغی تحویل ما خواهند داد. جاکفشی و جا جورابی و امثال این لوازم که در بازار وجود دارند کمک بگیریم و سرو سامانی به اتاق بدهیم.

۲. برای داشتن میز مناسب تعویض پوشک، یک کمد لباس کوتاه بخریم: برای عوض کردن بچه هم می‌توانیم فرش نرمی بخریم و قید میز تعویض را بزنیم. هم می‌توانیم یک تیر و دو نشان بزنیم و کمد مناسبی انتخاب کنیم که صفحه روی آن قابلیت تعویض بچه را داشته باشد.

۳. لوازم و اسباب‌بازی‌های زیاد فقط جای شما را تنگ می‌کند: بسیاری از بچه‌ها علاقه‌ای به پستانک ندارند در حالی که والدینشان از صفر ماهگی تا هجده ماهگی آن را تهیه کرده‌اند. بهتر است ذوق خودمان را کنترل کنیم و از هرچیز صفر تا یک سال و صفر تا دو سال نخریم.

خیلی از لوازمی که ابتدا خوشایند مادرها و پدرها هستند، کمی بعد با کمبود جا و اولویت لوازم دیگر، فقط خلق آن‌ها را تنگ می‌کند. دور خودمان را با لوازم شلوغ نکنیم.

۴. یک صندلی کوچک، اما راحت برای شیردهی در اتاق داشته باشیم: این صندلی می‌تواند درون خود کشو یا فضایی برای قرار دادن اسباب بازی یا لباس‌های کودک داشته باشد. برای شیر دادن به بچه‌ها مخصوصاً اگر شیر به شیر باشد مادر نیاز به فضای آرامی دارد که اگر مهمان هم داشتند نیازی به شکستن حریم مادر و کودک نباشد.

۵. از فضای زیر گهواره استفاده کنیم: قسمت زیر گهواره از جمله فضاهای مرده‌ای است که می‌تواند مشکلات کم‌جایی ما را حل کند. جعبه‌های زیبایی تهیه کنیم و ظاهر اتاق را هم آشفته نکنیم.

۶. قفسه دیواری بزنیم و از دیوار اتاق هم استفاده کنیم: قفسه‌های ساده دیواری به ما کمک می‌کند که اسباب بازی‌ها را نظم دهیم، یا پوشک، کرم و انواع لوازم کودک را سازماندهی کنیم. همچنین اگر کودک بزرگر شد این قفسه‌ها کتابخانه او محسوب می‌شوند.

۷. سطل مخصوصی را برای پوشک‌های کثیف داشته باشیم: برای راحت بودن عوض کردن پوشک بچه‌ها، علاوه بر جای راحت، باید سطل مناسبی داشته باشید تا زباله‌های پوشک با زباله‌های دیگر مخلوط نشود. این سطل‌ها یا مخصوص به پوشک هستند و یا اگر نیستند حتما دردار باشد و هر روز دور انداخته شوند.

۸. دو میله افقی رخت‌آویز در کمد داشته باشیم که از فضای کمد کاملاً استفاده کنیم: از فضای کمد حداکثر استفاده را بکنیم. دو میله‌ای کردن کمد به ما کمک می‌کند که یکی از فضاهای مرده را زنده کنیم.

۹. یک ایده تزیینی برای اتاق فرزندمان پیاده کنیم: چندین ایده تزیینی متفاوت را پیگیری نکنیم. اتاق را شلوغ و درهم نکنیم. اتاق کودک جایی است که وقتی هرکی پای خود را داخل آن می‌گذارد باید آرامش را احساس کند.

۱۰. تخت‌خواب نوزاد تا نوجوان بخریم: برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها تخت فرزند خود را از ابتدا حالت نوزاد تا نوجوان بخرید که فرزند شما بتواند مدت زمان بیشتری از آن استفاده کند.

۱۱. از فضای پشت در استفاده کنیم: به نحوی که موجب شلوغی نشود، در چند کیسه پارچه‌ای برخی لوازم بازی کودکمان را مرتب کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار