دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
سلامت/
یک متخصص طب سنتی گفت: دسر خرما عملکرد سیستم عصبی را بهبود بخشیده، حافظه را تقویت کرده و از بروز آلزایمر پیشگیری می‌کند.
حیدر عظمایی متخصص طب سنتی درباره میان وعده مناسب برای ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دسر خرما یکی از غذا‌های خوش طعم و حاوی ویتامین A گروه ویتامین‌های B شامل ویتامین‌های B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲، ویتامین C، ویتامین E، کربوهیدرات‌ها و منبع مناسبی برای تامین پتاسیم، پروتئین، فسفر، آهن، فیبر، کلسیم، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، سلنیوم، روی، اسید چرب امگا ۳ و غیره است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین خاصیت این دسر بهبود عملکرد سیستم عصبی است و همچنین می‌تواند حافظه را تقویت کرده و از بروز آلزایمر پیشگیری کند پروتئین موجود در این دسر می‌تواند تقویت قوای عمومی بدن شده و انرژی از دست رفته در طول روز را جبران کند تا فرد دچار ضعف و افت قند نکند.

محبی/
 
عظمایی تصریح کرد: این غذای خوش طعم به دلیل داشتن ویتامین A، E، C و پریفانول خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و می‌تواند موجب بهبود سیستم ایمنی بدن شده و از آن در مقابل انواع بیماری‌ها مثل سرطان‌ها محافظت کند.

این متخصص طب سنتی افزود: مصرف این دسر می‌تواند باعث بهبود طراوت و جوان سازی پوست و مو می‌شود همچنین می‌تواند گلبول‌های قرمز خون را افزایش داده و برای افراد کم خون و خانم‌های باردار پرفایده باشد.

وی بیان کرد: اسید آمینه تریپتوفان موجود در این دسر می‌تواند منجر به ترشح هورمون سروتونین می‌شود که از هورمون‌های نشاط آور بوده و می‌تواند از یروز استرس، اضطراب و افسردگی پیشگیری کند. همینطور می‌تواند عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشیده و با توجه به وجود کلسیم و فسفر باعث افزایش استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها شود و از بروز پوکی استخوان جلوگیری کند.
 
محبی/
 
عظمایی تصریح کرد: بدن روزه داران هنگام افطار به جذب گلوکز و قند طبیعی دارد تا بتواند ضعف حاصل از روزه داری را جبران کند؛ همچنین نواع ویتامین‌ها و املاح موجود در این دسر می‌تواند کمبود‌های ناشی از روزه داری را در بدن جبران کند.

**مواد لازم برای تهیه دسر خرما
خرما ۵۰۰ گرم
پور دارچین ۳۰ گرم
پودر نارگیل ۷۰ گرم
کره محلی ۸۰ گرم
آرد ۱۰۰ گرم
گنجد ۱۰۰ گرم
گل سرخ ۸۰ گرم
گلاب ۵ قاشق غذاخوری

**طرز تهیه دسر خرما
ابتدا هسته خرما را بیرون آورده و آن را روی یک سلفون تمیز پهن می‌کنیم سپس آرد را الک کرده و کم کم به آن اضافه می‌کنیم بعد از آن به ترتیب پودر دارچین و پودر نارگیل را اضافه کرده و ورز می‌دهیم در نهایت کره و گلاب را اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم ورز می‌دهیم.

قسمتی از مواد آماده شده را جدا کرده و به صورت رول یا کروی در می‌آوریم و در نهایت بعد از تزئین کردن آن با کنجد و پودر گل سرخ روی ظرف را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید تا برای مدتی در یخچال بماند این دسر خوش طعم را می‌توانید با انواع دمنوش‌ها در زمان افطار میل نمایید.

انتهای پیام/۱۰۰۰
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار