دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
استفاده از چشم برای کنترل رایانه یا لپ‌تاپ ممکن است راهی عالی برای آزاد کردن دست‌ها و افزایش بهره‌وری به نظر برسد، اما برای کاربران ناتوان می‌تواند دری را به روی دنیای آنلاینی باز کند که بسیاری از ما استفاده از آن را امری بدیهی می‌دانیم.

به گزارش آوای خزر،  به نقل از وب‌سایت نیواطلس، شرکت توبی دایناووکس (Tobii Dynavox) سوئدی اکنون دانش ردیابی چشم خود را به iPad اپل آورده است و به افرادی که دارای بیماری‌هایی مانند فلج مغزی، آسیب نخاعی و ... هستند، کمک می‌کند.

این شرکت با بهره گیری از قدرت iPadOS 15 به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از چشمان‌شان مکان‌نما را بر روی صفحه نمایش کنترل کرده و به این طریق وارد شبکه‌های اجتماعی شده و به بازی و سرگرمی‌ در آنجا بپردازند و به برنامه‌های آموزشی و غیره نیز دسترسی داشته باشند.

این نرم‌افزار به همراه مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای ارتباطی تقویت‌کننده و جایگزین (AAC) از جمله TD Talk طراحی شده است که متن ایجاد شده توسط حرکت چشم را به گفتار طبیعی تبدیل می‌کند. 

نتایج جالب نظرسنجی از کاربران آی‌پد اپل

این مجموعه با دو بلندگوی 10 واتی یکپارچه و با بلوتوث 5.0 و اتصال Wi-Fi 6 عرضه می‌شود و می‌توان آن را روی ویلچر یا پایه نصب کرد.جدیدترین سخت افزار ردیابی چشم Tobii در شدیدترین شرایط نوری، حتی در فضای باز و در نور شدید خورشید نیز کار می کند. لوازم جانبی Made for iPad دارای یک صفحه نمایش ثانویه در پشت است تا مکالمات چهره به چهره طبیعی‌تری را با انعکاس آنچه که توسط کاربر ردیابی و وارد شده را ایجاد کند.

فردریک روبن، مدیر عامل شرکت می‌گوید: «ما بسیار مفتخریم که TD Pilot را راه‌اندازی کردیم؛ یک راه‌حل ارتباطی متحول‌کننده زندگی که افراد دارای معلولیت را قادر می‌سازد تا زندگی کامل خود را داشته باشند. ما با استفاده از این فناوری، راه‌حلی قدرتمند و آسان برای پشتیبانی از نیازهای مشتریان خود ایجاد کرده‌ایم.»

پکیج TD Pilot در حال حاضر همراه با آی پد، کابل‌های اتصال و باتری به فروش می‌رسد. چیزی که مشخص نشده قیمت آن است، اما Tobii خاطرنشان می‌کند که کاربران ممکن است واجد شرایط دریافت بودجه برای کمک به ورود این فناوری کمکی به زندگی خود باشند، همچنین این دستگاه می‌تواند به عنوان یک دستگاه پزشکی توسط متخصصان تجویز شود و حتی "از طریق سیستم‌های بیمه تحویل افراد واجد شرایط شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار