دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۵
رئیس سازمان‌های مردم‎نهاد مازندران تأکید کرد
رئیس سازمانهای مردم نهاد مازندران بر ضرورت توجه به ابلاغیه منشور تعامل و همکاری با سازمان‎های مردم نهاد ‎خبر داد و گفت: این ابلاغیه در 16 بند تدوین شده است که رعایت نکات آن در راستای تحقق آرمانها و اصول قانون اساسی در جهت کاهش تصدی‌گری دولت و استفاده از مشارکت مردم برای حل مشکلات، ضروری است.


به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا علی فلاح عصر روز شنبه در نخستین جلسه سمن های مازندران که با حضور سازمانهای مردم نهاد شرق استان با موضوع کاهش آسیبها و ارتقای امنیت و نشاط اجتماعی در فرمانداری نکا برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این هم‎اندیشی عنوان کردن چالشها و انتظارات و رسیدن به راهکارهای عملی برای رفع مشکلات در حوزه های مختلف است.
وی افزود: هدف نهایی این جلسات باید خلوت کردن بیمارستانها، پاسگاهها، دادگاهها و زندانها باشد، اگر در هر کدام از اینها به موفقیت برسیم، سلسله موفقیتها به سه گروه دیگر نیز تسری می یابد.
رئیس سازمان‌های مردم‎نهاد مازندران اظهار داشت: خشونت، طلاق، سرقت، فساد اخلاقی، ریا و تبانی، خرید و فروش کالاهای قاچاق و ... از آسیب‎های اجتماعی هستند که رفع هر کدام از این آسیبها به منزله دریچه‌ای برای حل سایر مشکلات است، زیرا آسیبها به صورت زنجیروار به یکدیگر مرتبط هستند.
فلاح با اشاره به ابلاغ منشور تعامل و همکاری فرمانداریها، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها با سازمان‎های مردم‎نهاد، گفت: این ابلاغیه در 16 بند تدوین شده است که رعایت نکات آن در راستای تحقق آرمانها و اصول قانون اساسی در جهت کاهش تصدی‌گری دولت و استفاده از مشارکت مردم برای حل مشکلات، ضروری است.
وی ادامه داد: براساس بند 9 این ابلاغیه، چنانچه گزارشی از سازمانهای مردم‎نهاد مبنی بر اهمال و یا عدم همکاری دستگاه ها به استانداری منعکس شود، موضوع را بررسی و پس از اثبات، مراتب در پرونده ارزیابی مدیران لحاظ میشود.
رئیس سازمان‌های مردم‎نهاد مازندران اظهار داشت: براساس بند 16 ابلاغیه مذکور، مدیرانی که نقش بیشتری در شناسایی، جذب، مشارکت و همکاری با سازمانهای مردم‎نهاد را داشته باشند، در پایان سال مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
وی در پایان گفت: سازمانهای غیر دولتی در کنار بخش خصوصی و دولت، رکن سوم توسعه پایدار را تشکیل می دهند.
















انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار