دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۷
معاون استاندار مازندران خبر داد
معاونسیاسی ،امنیتی استاندار مازندران از افتتاح خانه تشکلهای این استان در سالجاری خبر داد و گفت: اتاق فکر سمن‌ها نیز پیگیری می شود.


به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا علیرضا یونسی رستمی عصر روز شنبه در نخستین جلسه سمن های مازندران که با حضور سازمانهای مردم نهاد شرق استان با موضوع کاهش آسیبها و ارتقای امنیت و نشاط اجتماعی در فرمانداری نکا برگزار شد، اظهار داشت: آمار اعتیاد رو به تزاید است، فساد در ابعاد مختلف وجود دارد و از آنجا که همه به دنبال جامعه ایده‎آل، پاک، همراه با آرامش و رعایت فضیلت خانواده هستیم، لذا برای حل مشکلات موجود، هیچ راهی جز تجدید نظر در راههای رفته را نداریم.
وی با بیان اینکه اولویت فعلی استان در مسائل اجتماعی بر کاهش طلاق و اعتیاد استوار است، افزود: سازمانهای مردم‎نهاد در این زمینه نقش مهمی دارند، سمن‎هایی که مأموریت مشابه دارند باید توان آنها در کنار یکدیگر قرار بگیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: فعالیت سازمانهای مردم نهاد باید در سه سطح عنوان شود؛ در سطح نخست مشکلات را اعلام کنند، در سطح دوم باید بگویند که چه کاری می توانند انجام دهند و چه مقدوراتی را فرمانداری باید در اختیار آنها قرار دهد و در سطح سوم باید بگویند که چه مواردی در سطح استان باید در اختیار آنها قرار بگیرد.
یونسی‎رستمی گفت: آموزش سمن‎ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و آنها باید نسبت به مسائل حوزه فعالیت خود در سطح استان، کشور و بین‎الملل اطلاعات و اقدامات به‎روز و ثمربخش داشته باشند.
معاون استاندار مازندران با اشاره به آسیب اجتماعی طلاق، اظهار داشت: از تجربیات دو استان در زمینه کاهش طلاق استفاده شد، یکی اینکه وقتی زوجین با یکدیگر اختلاف پیدا کردند، نباید قبح طلاق بشکند.
وی ادامه داد: پیشنهاد می‎شود که روستاهای بزرگ و شهرها به چند قسمت تقسیم شوند، در هر بخشی نیز افراد خوب و مورد اعتماد و دارای اعتبار اجتماعی باشند تا اگر به مواردی از اختلاف زوجین برخوردند، سعی کنند این موضوع را به سازش ختم کنند و نگذارند که پای زوجین به مراجع قضایی باز شود.
یونسی‎رستمی در پایان از تشکیل خانه تشکل‌ها در مازندران خبر داد و گفت: این خانه انشاالله در خردادماه افتتاح میشود و تشکیل اتاق فکر سمن ها نیز پیگیری می‌شود.












انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار