دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱
مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری:
ضعف مهم آثار دفاع مقدس مسئله‌ی
مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری گفت: یکی از مشکلات مهم فروش و ضعف آثار دفاع مقدس مسئله روایت است.

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد قاسمی‌پور در همایش « هم‌تبار قلم» با هدف تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران که در موزه شهدای "قراخیل" قائمشهر برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های برجسته رزمندگان مازندران، لازمه انعکاس درست این دلاوری‌ها را نگاهی عالمانه به روایت خاطرات عنوان کرد.

او اظهار داشت: وضعیت معیشت پژوهشگر و نویسنده عرصه فرهنگ و هنر پایداری یک دغدغه جدی است که باید مسئولان پیگیر آن باشند.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری با تاکید بر نقش مهم روایت در آثار سینمایی‌ و داستان‌های برجسته دنیا، درباره اهمیت شناخت روایت و کار علمی و چارچوبه‌دار، بیان کرد: مقام معظم رهبری درباره اهمیت روایت بارها سخن گفته و فرمودند: اگر شما روایت نکنید دیگران به شکل دلخواه خود رویداد متعلق به شما را روایت می‌کنند.

ضعف مهم آثار دفاع مقدس مسئله‌ی

قاسمی‌پور و ادامه داد: یکی از مشکلات فروش و ضعف آثار دفاع مقدس مسئله "روایت" است که اگر منصفانه به این نکته بنگریم، به اندازه یک دوره کارشناسی و یا ارشد برای دانستن آن زمان لازم است. حال آنکه با فعالیت کوتاه مدت نمی‌توان به این مهم دست یافت.

او با قدردانی از برگزار کنندگان برنامه‌ هم تبار قلم گفت: مازندران با داشتن لشکر خط شکن، همواره در جنگ ثابت قدم بوده (و در حوزه ورزش و هنر نیز سرآمد است) اما در بحث آثار مربوط به فرهنگ پایداری به انسجام و وحدت رویه از سوی مراکز فرهنگی هنری نیاز دارد تا از نویسندگان و پژوهشگران پشتیبانی بیشتری داشته باشد و حال آنکه این برنامه امیدوار کننده و نتایج آن با اهمیت است.

این نویسنده و پژوهشگر با پرداختن به برخی موارد فنی در نویسندگی و ثبت خاطرات گفت: شناخت زیست‌بوم نکته بسیار قابل توجهی در تبدیل یک متن به اثری ماندگار است چرا که هر کاری باید شناسنامه اقلیم داشته و به تمام زیرساخت‌های فرهنگی جامعه از تربیت افراد، ویژگی خانواده و جامعه اشاره داشته باشد.

قاسمی‌پور ادامه داد: از این رو در استفاده از لغات و اصطلاحات بومی تاکید داشته و از معیار شدن زبان متن بپرهیزیم تا هر کتابی لحن و حس و حال مناطق مورد روایت خود را داشته باشد.

ضعف مهم آثار دفاع مقدس مسئله‌ی

موزه شهدای قراخیل؛ پایگاه فرهنگ و ادبیات پایداری

رییس حوزه هنری مازندران به عنوان یکی از اصلی‌ترین برگزار کنندگان این رویداد فرهنگی گفت: حوزه هنری مازندران در هفته هنر انقلاب  امسال، طی مراسمی موسسه فرهنگی و موزه شهدای قراخیل را به عنوان پایگاه فرهنگ و ادبیات پایداری مازندران اعلام کرد.

« مهدی معصومی گرجی » ادامه داد: بر همین اساس بر آن شدیم تا در طول سال نشست‌هایی با حضور نویسندگان و پژوهشگران عرصه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در موزه مذکور برگزار کنیم تا این اقدام، ضمن جذب همکاری‌هایی از سوی نویسندگان، انگیزه‌ای تازه برای کارهای ماندگار باشد.

او هم‌افزایی و پرهیز از کارهای موازی را دلیل مشارکتی بودن این رویداد برشمرد و گفت: امروز نویسندگان بیش از هر زمانی به حمایت نیاز دارند و از آنجا که بودجه‌های فرهنگی بسیار ناچیز است، همکاری مراکز فرهنگی، گاه تنها راه گریز از کمبودها است.

ضعف مهم آثار دفاع مقدس مسئله‌ی

در ادامه این رویداد فرهنگی «سمیه اسلامی»، پژوهشگر و نویسنده دقایقی درباره مصائب و دغدغه های نویسندگان عرصه ادبیات دفاع مقدس و انقلاب گفت و «حسن شیردل» نویسنده پر کار بابلی به نقص‌ها و کمبودهای مسیر پر فراز و نشیب این عرصه پرداخت و از وضعیت معیشتی و انتظارات هنرمندان ادبیات جنگ گفت.

در ویژه برنامه هم‌تبار قلم که با همکاری حوزه هنری مازندران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کنگره سرداران و ده هزار شهید مازندران و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در موزه شهدای روستای قراخیل شهرستان قائمشهر برگزار شد، از 70 نویسنده و پژوهشگر عرصه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار