دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از تعیین تاریخ دور هشتم مذاکرات وین مدعی شد در صورت شکست این مذاکرات طرحی اضطراری برای برنامه هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از اسپوتنیک، یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به مذاکرات وین اشاره کرد و از طرح اضطراری تل آویو در صورت شکست مذاکرات خبر داد.

لاپید در خصوص مفاد این طرح گفت: «این طرح ترکیبی از چهار اهرم است که برای ایران چاره‌ای به جز دست کشیدن از اهداف هسته‌ای باقی نمی‌گذارد. این طرح شامل اقدامات نظامی، اقتصادی، سیاسی و فشار دیپلماتیک بر ایران است.»

لاپید مدعی شد: «یک تهدید نظامی معتبر باید روی میز باشد. اگر ایرانی‌ها به این باور برسند که جهان قصد جدی برای متوقف کردن آن‌ها ندارد، برای ساخت بمب تلاش خواهند کرد. ما باید روشن کنیم که جهان این اجازه را نخواهد داد.»

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام‌ در توئیتی نوشته بود: «مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر از سر گرفته می‌شود. کمیسیون مشترک برجام برای گفت‌وگو و تعیین نقشه راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد. مهم این است که سرعت حل مسائل کلیدی را افزایش دهیم و با همکاری آمریکا رو به جلو برویم. به دور هشتم مذاکرات خوش آمدید.»

دور هفتم مذاکرات وین پس از وقفه‌ای چندماهه در دولت جدید ایران از ۸ آذر آغاز شد و روز جمعه گذشته پایان یافت. تیم ایران در این مذاکرات بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه تهران تمرکز دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار