دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
یک جراح عروق گفت: کلاکس، روش جدیدی است که با ترکیب چند روش درمانی در آن، می‌توان واریس را درمان کرد.

به گزارش آوای خزر، دکتر ولید الدالی، جراح عروق و درمان پای دیابتی در دانشگاه قاهره، گفت: کلاکس (Clax) یک روش جدید برای درمان واریس است که با ترکیب چند روش درمانی تخصصی، تزریق و خنک‌کنندگی برای جلوگیری از درد، انجام می‌شود.

 

درمان واریس و روش جدید آن

 
این جراح عروق، افزود: واریس، مشکلی است که به‌دلیل ناکارآمدی دریچه‌های مربوط به رگ‌ها، آن‌ها را درگیر می‌کند و مقدار زیادی خون در داخل رگ جمع می‌شود و باعث تورم و سپس، ظهور رگ‌های واریسی به رنگ آبی تیره یا قرمز می‌شود.
 
او ادامه داد: واریس، درد شدیدی برای مبتلایان ایجاد می‌کند و می‌تواند مشکل و عوارض بسیار بزرگ‌تر، مانند بیماری‌های جدی مربوط به جریان خون به‌وجود بیاورد.
 
این پزشک متخصص، توضیح داد: درمان رگ‌های واریسی با کلاکس، با هدایت لیزر شدید از راه پوست روی ورید آسیب دیده و سپس اسکلروتراپی با تزریق محلول مخصوص برای درمان واریس آسیب دیده، انجام می‌شود.
 
ولید الدالی، افزود: مزایای درمان واریس با تکنیک کلاکس از استفاده همزمان بیش از یک تکنیک لیزر و اسکلروتراپی، آغاز می‌شود که درمان واریس را به شکل قوی‌تر و مؤثرتر تضمین می‌کند. استفاده از فناوری خنک کننده برای جلوگیری از احساس درد در هنگام درمان واریس بدون نیاز به جراحی یا برش جراحی و هدایت لیزر از راه پوست، بیشتر مخصوص به رگ‌های خونی آسیب دیده است.
 
او تأکید کرد: درمان کلاکس، بدون درد است، زیرا جریان امواج هوای سرد به داخل پوست در محل لیزر درمانی، به رها شدن از گرمای امواج لیزر، کمک و از احساس درد در هنگام لیزر درمانی، جلوگیری می‌کند. 
 
این پزشک متخصص، بیان کرد: واریس با روش کلاکس در کلینیک درمان می‌شود. از این‌رو بیمار با توجه به شرایط خود در مدت چند ساعت که از سوی پزشک تعیین می‌شود، می‌تواند به کارهای روزانه خود بازگردد./صداوسیما
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار