دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
رییس پلیس راهور مازندران:
پل‌های عابر پیاده در مازندران غیراستاندارد هستند
رییس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه همه پل‌های عابر پیاده در این استان غیراستاندارد هستند، تعداد استفاده‌کنندگان از این محل‌های عبور و مرور را کمتر از پنج درصد اعلام کرد.
به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ نصراله بیگلری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون در ۳۲ نقطه از جاده‌های مازندران دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی نصب شده است، تعداد دوربین‌هایی که باید نصب شوند را ۱۹۷ دستگاه اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات را همچنان در حاشیه شهر‌ها داریم، افزود: این موضوع را در تمامی جلسات شورای ترافیک استان و شهرستان‌ها عنوان کردیم و گفتیم که باید تدابیری برای کاهش آن اتخاذ شود.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به غیراستاندارد بودن تمامی ۲۹۷ پل هوایی در استان که کمتر از ۵ درصد عابران از آن‌ها استفاده می‌کنند، آن را هشداری برای دستگاه‌های مربوطه دانست و گفت: در ۹ ماهه امسال، ۴۰ درصد از متوفیان بالای ۶۰ سال عابران پیاده بوده‌اند که هنگام عبور از خیابان یا در حاشیه جاده‌ها و معابر فرعی بر اثر برخورد موتورسیکلت یا خودرو به آنها، فوت کرده‌اند.

این مسوول از کاهش ۲۵ درصدی فوتی‌های راکب موتورسکلت نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: علاوه بر آموزش به ۲ هزار و ۲۰۰ راکب موتورسیکلت طی ۹ ماه گذشته، در تمامی جلساتی که در شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم؛ هم اهدای کلاه ایمنی را داریم و هم بازدید از نقاط حادثه‌خیز.

بیگلری با بیان اینکه فوتی‌های تصادف ۶ درصد و تصادفات جرحی ۱۳ درصد در ۹ ماه امسال افزایش یافته است، گفت: ۴۲ درصد از فوتی‌های تصادف در محل، ۶ درصد حین انتقال و ۴۲ درصد در بیمارستان گزارش شده است.

او با اشاره به وجود سرعت‌گیر‌های حادثه‌ساز و غیرایمن در مازندران که بیشتر در شرق استان داریم، اظهار داشت: تمامی سرعت‌گیر‌ها باید شناسنامه‌دار شوند، استاندارد بودن آن‌ها باید به تایید برسد، قبل آن چراغ نصب و رنگ‌آمیزی‌شده باشد.

رئیس پلیس راهور مازندران درباره ترافیک‌های داخل شهری نیز اشاره‌‎ای به عدم در نظر گرفتن پارکینگ برای مراکز اداری و پرتردد داشت و به عنوان نمونه گفت: در خیابان فرهنگ ساری به دلیل ساختمان‌های پزشکی شهریار، ترافیک شدیدی به ویژه در عصر و شب اتفاق می‌افتد. حتی کارمندان این مجتمع‌ها نیز پارکینگ اختصاصی ندارند.

این مسوول از بخشودگی جرائم رانندگی تا پایان دی‌ماه خبر داد که مالکان وسائط نقلیه می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر استان مراجعه کنند با این توضیح که این جرائم شامل جرائم کرونایی نمی‌شود.

بیگلری در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره کمبود نیروی انسانی و تجهیزاتی، همچنین حوادث حین کار برای مأموران رانندگی که اخیراً پیش آمده بود، گفت: فعلاً کمبود نیروی انسانی نداریم، چون سعی ما بر این است که به سمت هوشمندسازی برویم، در تجهیزات مشکلاتی وجود دارد که درخواست دادیم. فعلاً با کمبود بودجه مواجهیم.

رئیس پلیس راهور مازندران ادامه داد: اخیراً یک راننده مست با خودرو دو مأمور راهنمایی رانندگی را مصدوم کرد. از او تست الکل گرفتیم و مثبت بود.

او با اشاره به بریدگی‌های خطرناکی که در استان وجود دارد، گفت: با بریدگی‌ها موافق نیستم. همه آن‌ها باید حذف و تبدیل به دوربرگردان شوند.  

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار