دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر بیش از ۹ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما به کمک این بخش عرضه شده است.
به گزارش آوای خزر، آقای مرتضی شاه میرزایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار ارزش کل محصولات پتروشیمی بود و در مجموع ۹ میلیارد دلار صادرات داشتیم.
وی اضافه کرد: امسال ۴۰ میلیون تن تولیدات پتروشیمی داریم که ۱۰ میلیون تن به داخل عرضه و ۳۰ میلیون تنهم صادر می‌شود.
آقای شاه میرزایی گفت: صنایع پتروشیمی ابتدا نیاز داخل را تأمین و سپس مازاد تولیدات خود را صادر می‌کند.
وی افزود: ۳۰ میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی تا پایان سال ۱۴ میلیارد دلار ارز آوری برای کشور دارد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۶۹ طرح در صنایع پتروشیمی در حال اجراست که ۳۶ میلیارد دلار تا پایان برنامه هفتم باید در آن‌ها سرمایه گذاری شود.
آقای شاه میرزایی افزود: این میزان سرمایه گذاری ۵۰ میلیون تن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را افزایش می‌دهد.
وی گفت: تاکنون هشت میلیارد دلار در این طرح‌ها سرمایه گذاری شده و اجرای آن‌ها ۳۲ درصد پیشرفت داشته است.
آقای شاه میرزایی با بیان این که این طرح‌ها در ادامه تکمیل زنجیره ارزش، اجرا می‌شود، افزود: البته به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌ها با چالش سرمایه گذاری روبرو هستیم که برخی از این محدودیت‌ها با تلاش جوانان و سرمایه گذاری‌های داخلی کنار زده شده است.
وی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید به تولید ۱۰۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال می‌رسیدیم، اما اکنون ظرفیت اسمی ما ۹۰ میلیون تن است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال به صد میلیون تن برسد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: پیش بینی می‌کنیم تولید واقعی صنعت پتروشیمی تا پایان سال به ۶۵ میلیون تن برسد.
آقای شاه میرزایی کمبود خوراک، تعمیرات، محدودیت‌ها و ... را موانع نرسیدن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به میزان پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه اعلام کرد و گفت: البته این مسائل در همه دنیا مرسوم است که ظرفیت اسمی با ظرفیت واقعی متفاوت باشد.
وی افزود: با توسعه میادین نفتی و گازی، سرمایه گذاری در بخش بالادست صنعت پتروشیمی برای تأمین خوراک و خوراک‌های بین مجتمعی، چالش تأمین خوراک صنعت پتروشیمی را حل می‌کنیم.
آقای شاه میرزایی گفت: برنامه ریزی کرده ایم که صنعت پتروشیمی در ادامه زنجیره ارزش بتواند خوراک صنایع پایین دست را تأمین کند.
وی افزود: در پایان برنامه توسعه هفتم باید به ظرفیت ۱۴۲ میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی برسیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در فصول گرم مشکل تأمین خوراک پتروشیمی‌ها را نداریم، گفت: زمانی که از سرمایه گذاران برای حضور در این بخش دعوت می‌کنیم به آن‌ها تضمین خوراک با قیمت مشخص می‌دهیم.
آقای شاه میرزایی افزود: در دولت تصمیم گرفته شد قیمت خوراک صنایع پتروشیمی برای چند سال ثابت باشد، البته این مدت طولانی نیست.
وی با بیان اینکه صنایع پتروشیمی در تأمین منابع ارزی کشور مقام نخست را دارد، گفت: در روز‌های اخیر در مراسمی کاتالیست‌های تولید داخل برای صنعت پتروشیمی به رسمیت شناخته و سه قرارداد در این زمینه امضا شد.
آقای شاه میرزایی با اشاره به این که وزیر نفت تأکید کرد تا سه سال آینده همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی باید بومی سازی شود، افزود: اگر کاتالیست‌ها که زیرساخت توسعه متوازن صنعت پتروشیمی است، بومی سازی شود، زنجیره ارزش کامل می‌شود و پس از آن مجوز‌ها بر اساس زنجیره ارزش صادر خواهد شد.
وی با بیان این که برای کاهش ۵۰ درصدی خوراک مایع پتروشیمی‌ها برنامه داریم، گفت: گازی که به عنوان سوخت در پتروشیمی‌ها استفاده می‌کنیم، ۱۰ درصد گاز مصرفی کشور است، البته برنامه ریزی کرده ایم این میزان گاز در پتروشیمی‌ها به محصول تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: توسعه متوازن صنعت پتروشیمی را در دستور کار داریم و دارندگان مجوز‌ها در مناطق گرم و خشک را تشویق کرده ایم که در مناطق مستعد و مناسب سرمایه گذاری کنند.
 
کد ویدیو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار