دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
در گفتگو با مدیرکل و معاونان دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران عنوان شد
تفاوت فعالیت انتخاباتی با اقدامات اجتماعی/ وجود 62 شعبه حزبی در مازندران/ اضافه‌شدن بخش «دالخانی» به رامسر
در آستانه انتخابات فرصتی شد تا سری به دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران بزنیم؛ در مجالی که پیش آمد درباره انتخابات پیش رو، احزاب و آخرین اقدامات حوزه تقسیماتی در مازندران صحبت شد.

تفاوت فعالیت انتخاباتی با اقدامات اجتماعی/ وجود 62 شعبه حزبی در مازندران/ اضافه‌شدن بخش «دالخانی» به رامسر

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، از آنجا که در اسفندماه 98 انتخابات دو مجلس برگزار می‌شود و از همین حالا تب و تاب انتخابات و فعالیتهایی که خبر از شور و هیاهوی انتخاباتی دارد را در فضای مجازی و در مجالس مختلف می‌بینیم؛ به سراغ مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران رفتیم تا ببینیم چه تدابیری برای برگزاری یک انتخابات خوب و سالم در نظر گرفته‌اند.

رضا عنایتی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه انتخابات، اوج مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور است، اظهار کرد: در سالجاری فشارهای موجود در بخش سیاست خارجی بیشتر است و باید ساز و کارهایی را مهیا کنیم که علیرغم مشکلاتی که مردم دارند بویژه مشکلات اقتصادی، شاهد انتخابات باشکوهی همچون گذشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفندماه 98 برگزار می‌شود، افزود: اعضای ستاد انتخابات در مازندران نیز مشخص شده است و با استفاده از تجربیات سالهای گذشته، پیش‌بینی می‌شود که شرایط خوبی را در اسفندماه خواهیم داشت.

* تخلفات انتخاباتی پس از 10 آذرماه معنا پیدا می‌کند

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران درباره آنچه را که تبلیغات پیش از موعد و تخلفات کاندیداها می‌نامیم تصریح کرد: برابر ماده 57 قانون انتخابات، هر داوطلبی که اعلام نامزدی کرده است؛ پس از تایید، از 10 آذرماه کاندیدای رسمی است و از این زمان به بعد می‌توانیم با گزارش تبلیغات پیش از موعد یا تخلفات دیگر مربوط به کاندیداها با آنها برخورد کنیم.

عنایتی با تاکید بر اینکه به دنبال عدالت انتخاباتی هستیم و کاندیداها باید به حقوق خود واقف باشند، ادامه داد: آنچه را که تا پیش از اعلام کاندیداتوری انجام می‌شود؛ از نظر قانون تبلیغات انتخاباتی محسوب نمی‌شود و برای نمایندگان فعلی یک فعالیت در حوزه کاری و برای افرادی که قصد کاندیداتوری دارند به عنوان یک فعالیت اجتماعی از سوی یک شهروند فعال، لحاظ می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان مازندران بیان کرد: افرادی که مسئولیت خاصی داشته و قصد دارند کاندیدای مجلس شورای اسلامی یا خبرگان رهبری شوند؛ تا 16 خردادماه جاری فرصت دارند که از مسئولیت خود استعفا دهند، تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه نداشتیم.

تفاوت فعالیت انتخاباتی با اقدامات اجتماعی/ وجود 62 شعبه حزبی در مازندران/ اضافه‌شدن بخش «دالخانی» به رامسر

وی با اعلام اینکه در مازندران 9 حوزه انتخابیه اصلی و 48 حوزه انتخابیه فرعی استقرار دارند، گفت: تعداد شعبات اخذ رای و تعداد پرسنل و دست‌اندرکاران انتخاباتی برای انتخابات 98، در نیمه دوم سال مشخص می‌شود.

* وجود 62 شعبه اصلی و فرعی احزاب در مازندران

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران در بخش دیگری از گفتگو درباره نقش و جایگاه احزاب در استان اظهار کرد: احزاب رابط بین مردم و حاکمیت هستند، برای اداره سیاسی کشور احزاب باید ورود پیدا کنند اما در حالی که اوج فعالیت احزاب در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است اما آنها براساس ماهیت اصلی خود فعالیت ندارند و این فعالیت بسیار ضعیف است.

عنایتی با اشاره به وجود 62 شعبه اصلی و فرعی احزاب در استان، گفت: اخیراً نشستی با حضور دبیران احزاب برگزار شد و بطور مستقیم نظرات خود را بیان کردند، همه گروههای داخل نظام برای ما محترم هستند، وجود گروههای منتقدِ با انصاف برای حیات جامعه امری ضروری است.

* اضافه‌شدن بخش دالخانی به رامسر

به گزارش آوای خزر، بخش دیگری از گفتگو به تقسیمات کشوری اختصاص داشت؛ در پاسخ به اینکه تازه‌ترین فعالیت و تغییرات تقسیماتی در حوزه مازندران چه بوده است، «اکرم صمدی» معاون انتخابات و تقسیمات کشوری اداره‌کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران گفت: یکی از اتفاقات جدید«کدگذاری عناصر واحدهای تقسیمات کشوری» است که 4 هزار کد شامل روستا، مزرعه و مکان‌های مهم در پایگاه داده وارد شده است.

وی افزود: مورد دیگر نیز "تدقیق مرزها" است؛ به این دلیل که گاهی در مرزهای بین دو استان یا شهرستان بعضا اختلاف نظرهایی وجود دارد که منجر به تنش‌های اجتماعی می‌شود لذا از این طریق می‌توانیم حدود و ثغور قانونی را مشخص و براساس عنصر تدقیق، عمل کنیم.

معاون انتخابات و تقسیمات کشوری اداره‌کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات جدید در این حوزه، اضافه شدن «بخش دالخانی» به رامسر است و علاوه بر آن، 3 تا 4 بخش دیگر نیز در دست بررسی قرار دارد.

به گزارش آوای خزر، در این نشست، روح‌االه صادقی معاون سیاسی اداره‌کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران نیز حضور یافت و در بحث مربوط به احزاب و انتخابات مشارکت داشت.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار