دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷
معاون بین الملل قوه قضائیه گفت: اکثریت ۱۲۵ مظنون و متهم اصلی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بدنه‌ی دولت آمریکا هستند.

به گزارش آوای خزر، آقای کاظم غریب آبادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: از حدود ۱۲۵ مظنون و متهم پرونده ترور سردار شهید سلیمانی، اکثریتشان در دولت آمریکا هستند.
او ادامه داد: در کنار این تعداد مظنون و متهم، برخی کشور‌های دیگر هم اقدامات لجستیکی انجام دادند، در این ارتباط؛ هدف جمهوری اسلامی ایران این است که در همکاری با دولت عراق به عنوان کشور محل وقوع جرم، تمامی عاملان، آمران و مسببان این جنایت تروریستی شناسایی شوند و به پیشگاه عدالت آورده شوند.
غریب آبادی تصریح کرد: در رأس عاملان و آمران این جنایت تروریستی؛ رئیس جمهور اسبق آمریکا قرار دارد، ترامپ کسی است که اذعان می‌کند دست به چنین اقدام تروریستی زده و این را برای خود افتخار می‌داند. اقرار او در محاکم بین المللی به عنوان یک سند قابلِ استناد محسوب می‌شود.
او گفت: پرونده جنایت ترور سردار حاج قاسم سلیمانی در بُعد کیفری در حال رسیدگی است و به زودی این پرونده تکمیل خواهد شد.
معاون بین الملل قوه قضائیه در خصوص برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی در ایران و جایی غیر از محل وقوع جرم، افزود: رسیدگی به این پرونده؛ یک حق خواهی و عدالت خواهی جهان است، البته عراق هم به عنوان کشور محل وقوع جرم بی شک دیدگاهی صالحانه نسبت به رسیدگی به این جنایت دارد؛ به این علت، دولت عراق پرونده‌ای را در این باره تشکیل داده که ما هم همکاری‌هایی با عراق داریم، اما شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان پرچمدار مبارزه با تروریسم تبعه‌ی جمهوری اسلامی ایران است و ما هم طبق قانون مجازات اسلامی در امر رسیدگی به این پرونده، صالح هستیم و رسیدگی خواهیم کرد به پرونده‌ای که مربوط به جرایم وارده نسبت به اتباع کشورمان، این اقدام یک مبنای قانونی دارد و همین طور این قانون؛ مصوب مجلس شورای اسلامی ایران است. این قانون، پیگیری‌های حقوقی و اقدامات متقابل را برای ایران ممکن و یک حق می‌داند.
آقای غریب آبادی با پرداختن به اقدام پیش دستانه‌ی آمریکایی‌ها در پرونده ترور سردار سلیمانی افزود: این اقدام آمریکایی‌ها اصلاً مبنایی ندارد، زیرا طبق ماده‌ی ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، باید اقدامی مسلحانه یا تجاوز مسلحانه‌ای شکل گرفته باشد تا در مقابل؛ یک دفاع مشروع انجام پذیرد، حتی احتمال یک اقدام مسلحانه هم نمی‌تواند بهانه‌ای برای دفاع مشروع قرار گیرد.
او گفت: در این موضوع باید متذکر شد که سردار قاسم سلیمانی در یک عملیات غیرنظامی و غیررسمی به سر می‌برد و حامل پیامی برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای به مقامات عراق بود، این ترور می‌تواند مصداقی از جنایت علیه بشریت هم قرار گیرد.
آقای غریب آبادی ادامه داد: هیچ شرکت، ارگان، کشور، فرد و جریانی که در جریان این ترور دخیل بوده نباید از رسیدگی‌ها به این پرونده مصون بماند.
او گفت: ما ملتی هستیم که پس از انقلاب اسلامی در معرض فشار‌ها و تهدیدات نظام سلطه قرار گرفتیم، زیرا جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد مستقل روی پای خود بایستد و در مقابل نظام سلطه و استکبار هم ایستادگی نماید، این موضوع مبنای تمامی فشار‌هایی است که ایران تحمل می‌کند.
معاون بین الملل قوه قضائیه تصریح کرد: تکلیف ما این است که تسلیم نظام سلطه و ناعادلانه نشویم و بکوشیم تا کشور‌هایی که همدست عاملان و آمران تحریم‌های ایران هستند و همدست اقدامات تروریستی علیه ایران هستند را مشمول انواع فشار‌ها ازجمله فشار‌های سیاسی از جانب افکار عمومی قرار دهیم.
آقای احمد مؤمنی راد؛ عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران در ارتباط زنده تصویری با این برنامه‌ی گفتگو محور، اقدام آمریکا در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی را نامشروع و غیرقانونی عنوان کرد و افزود: این اقدام در مجامع حقوقی بین الملل اصلاً پذیرفتنی نیست.
قاضی سلمان پورمریدی رئیس شعبه ۵۵ حقوقی تهران امور بین الملل نیز در ارتباط زنده تصویری با این برنامه، پرونده ترور سردار سلیمانی را از دو جنبه‌ی حقوقی و کیفری حائز رسیدگی دانست و افزود: نکته‌ی جالب و حائز اهمیت این پرونده اینجاست که مردم به صورت خودجوش دادخواست‌هایی به شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی ارسال می‌کنند که این اتفاق برای اولین بار در حال وقوع است.
او ادامه داد: اغلب دادخواست‌ها نسبت به رسیدگی به خسارات روحی، معنوی و مادی که با ترور سردار شهید قاسم سلیمانی به مردم وارد آمده، است./صداوسیما

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها