دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱
سردار سلیمانی از بطن جامعه برخاسته بود و خدمات ارزشمندی در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در جبهه مقاومت انجام داد و در عصر امروز از جان و دل به مردم خدمت می‌کرد.

آوای خزر/ دو سال از شهادت حاج قاسم گذشت؛ اما هنوز این داغ تازه است و ملت ایران را دوباره به سوگ نشانده.

پس از شهادتش «مرد میدان»، «قهرمان ملی» و «سردار دلها» کلیدواژه‌های مشترک اکثریت مردم ایران شد و شخصیتش برای هر دوستدار وطن نماد امنیت، عزت، غرور، کارآمدی و مدیریت شد.

در کنار این ویژگی‌ها، اندیشه حق‌طلبی و دغدغه ایشان بسیار زبانزد است، چون در این تفکر اثری از تفرقه افکنی و دودستگی وجود ندارد و همواره فراتر از زمانه خویش زیست و اندیشه‌ای ژرف داشت.

مردی که جنگ هیچوقت برایش تمام نشد و در میدانی نابرابر با دستور رئیس جمهور تروریست آمریکا در فرودگاه بغداد ترور شد وامروز در آغوش خداوند به آرامش رسیده است.

اما به راستی چه چیزی چهره او را تا این حد مردمی و بین‌المللی کرد؟ و چه عاملی باعث برگزاری تشییع میلیونی در اقصی نقاط کشور و حتی کشور عراق شد؟ که بعد از دوسال از شهادتش همچنان از او به عنوان اَبَرقهرمان ملی و بین‌المللی یاد می‌کنند.

همین بس برای محبوب دل‌ها شدنش که رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز گذشته در دیدار با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، «صدق» و «اخلاص» را خلاصه، نماد و نمایه مکتب سلیمانی خواندند و با اشاره به الگو شدن حاج قاسم در میان جوانان منطقه گفتند: سلیمانی عزیز، ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام بود و هست.

همین صدق و اخلاصی که امام خامنه‌ای از آن یاد کردند در رفتار حاج قاسم تبلور بود او بدون ادعا به وظایفش عمل می‌کرد و هیچوقت از خودش تعریف و تمجید نکرد؛ اقداماتش بشر دوستانه و بدون قید و شرط بود و فارغ از نژاد و دین تمام تلاشش را می‌کرد تا گره‌ای از مشکلات مردم را باز کند.

دست نوازشش بر سر خیلی از کودکان یتیم در ایران و کشور‌های اطرافمان سایه افکند و موفقیت‌هایش همواره از زبان دیگران یا رسانه‌ها اعلام می‌شد و منیت برایش جایگاهی نداشت و این تنها ویژگی بود که امروزه کمتر در جامعه دیده می‌شود.

او از بطن جامعه برخاسته بود و خدمات ارزشمندی را در دوران جنگ تحمیلی و مقاومت انجام داد و میدان‌دار جبهه مقاومت بود و دلیرانه با دشمن جنگید. اگر او و همرزمانش نبودند داعش همانند سیلی ویرانگر بسیاری از مناطق سوریه و عراق را به تصرف خود درمی‌آورد و داعش به راحتی می‌توانست وارد ایران شود و اقدامات تروریستی در عراق و سوریه به خاک کشورمان کشیده می‌شد.

اما حضورش در جبهه‌های نبرد و تقویت نیروهای مردمی (حشدالشعبی)، نه تنها مانع پیشروی ستیزه جویان تکفیری شد، بلکه بسیاری از مناطق و شهرهای مهم و سوق الجیشی با فرماندهی این سردار حماسه ساز آزاد شد.

امروز ملت ایران آگاه و هوشیارند و بر همه چیز ناظر هستند و در عصر تکنولوژی از همه چیز به خوبی اطلاع دارند. وقتی می‌بینند چه کسانی از جان و دل به آن‌ها خدمت می‌کنند معلوم است که محبوب دلهایشان می‌شود. سردار سلیمانی را قهرمان ملی می‌دانند و از او به خوبی یاد می‌کنند و قدرش را می‌دانند.

سردار سلیمانی حضورش تنها در میادین جنگ خلاصه نمی‌شد بلکه گسترۀ شخصیت و اثرگذاری‌اش در ابعاد گوناگون تعبد و معنویت، نبوغ نظامی، توجه به خانواده شهدا، ولایتمداری، علاقه به فرهنگ و هنر و روحیه شهادت طلبی نمود پیدا کرد.

اطاعت از فرامین رهبر انقلاب اسلامی در وجود شهید سلیمانی به مرحله کمال رسید و همواره گوش به فرمان ایشان بود؛ به ادبیات جنگ اهمیت ویژه‌ای می‌داد و به نویسندگان متعهد سفارش می‌کرد قلم بردارند و حماسه‌سازی رزمندگان را در قالب رمان، زندگینامه و نمایشنامه به رشته تحریر درآورند.

هرچقدر درباره شهید حاج قاسم سلیمانی سخن بگوییم، کم گفته‌ایم. او یکی از اسطوره‌های تاریخ درخشان ایران است و نامش تا ابد جاودان خواهد ماند./سمانه حسن خانی

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها