دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری کلاهبردار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم در یکی از فرودگاه‌های کشور، دستگیر شد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از ایرنا، سردار هادی شیرزاد،   رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از ۲۲۶ فرد ایرانی و خارجی و شکایت شاکیان از فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار (۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) و اقامت وی در خارج از کشور، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  قرار گرفت.

وی با اشاره به صدور اعلان قرمز متهم در کمتر از یک هفته افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل و با تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم در کشورهای منطقه تردد دارد.

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد که این متهم با استفاده از تبلیغات وسیع ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی با همکاری شخص دیگری مبادرت به تبلیغات مهاجرتی با هدف سرمایه‌گذاری و کسب و کار و اقامت در خارج از کشور کرده و از شاکیان کلاهبرداری می‌کرده است.

وی ضمن هشدار به هموطنان عزیز و عدم اعتماد به تبلیغات ماهواره‌ای و فضای مجازی افزود: متهمان با برگزاری نشست‌ها و سمینارهای ساختگی و مجلل در برخی کشورهای همسایه، اعتماد مال باختگان را جلب و آنها نیز از طریق صرافی های معرفی شده اقدام به واریز مبالغی به حساب متهمان می کردند.

سردار شیرزاد با اشاره به تلاش ماموران اینترپل تهران در ردیابی این متهم و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن وی به مرزهای ورودی کشور خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم هنگام ورود به کشور در یکی از فرودگاه‌های بین المللی کشور بازداشت و تحویل مراجع قضائی شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار