دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
آوای خزر گزارش می‌دهد:
بی تفاوتی آشکار شهرداری ساری نسبت به نارنج‌های روی درخت
اعضای شورای دو شهر مازندرانی در حالی برای پسوند بهار نارنج دعوای زرگری راه انداخته بودند که در حال حاضر با وجود بار دهی مناسب درخت بهار نارنج اقدام خاصی برای برداشت این محصول نمی‌کنند.
بی تفاوتی آشکار شهرداری ساری نسبت به نارنج‌های روی درخت
 
 آوای خزر:  روزی روزگاری در این استان رو سر کدام شهر درختان بهار نارنج بیشتری دارد دعوا بود.
حتی کار به جایی رسیده بود که اعضای شورای شهر دو شهر کوچه به کوچه راه افتاده بودند و تعداد درختان نارنج را شمارش می‌کردند و کمپین مراقبت از درختان بهار نارنج را راه اندازی کرده بودند.

بخش اعظمی از جلسات شورای شهر دو شهر به شمارش تعداد درختان بهار نارنج، میزان نارنج و حجم شکوفه‌های بهار نارنج اختصاص پیدا می‌کرد.

حتی هزینه‌ها زیادی برای کاشت و پلاک گذاری درختان بهار نارنج انجام شده، ظاهرا این تب تند اعضای شورا و شهرداران در ارتباط با بهار نارنج فروکش کرد.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که همه این اقدامات مصرف انتخاباتی داشته و پس از برگزاری انتخابات شورای شهر به کلی به فراموشی سپرده شده است.

با همه این اوضاع و احوال و هزینه‌های انجام شده حجم باردهی درختان بهار نارنج در ساری قابل توجه است، اما ظاهرا برای شهرداری و شورا این حجم از باردهی چندان قابل اعتنا نیست.

مدتی قبل یکی از رسانه‌ها نسبت به از بین رفتن درختان بهار نارنج این سرمایه عظیم شهری هشدار داده و پس از آن انتظار بود که آفت کشی مناسبی برای حفظ درختان بهار نارنج انجام شود، اما دریغ از یک اقدام خاص!

در حال حاضر درختان بهار نارنج با همه بی‌مهری‌ها لطف و مهربانی خودشان را به متولیان امر نشان داده و حجم باردهی مناسبی دارد، با وجود محصول مناسب چند وقتی است که اصلا توجه خاصی به این موضوع نشده و ظاهرا متولیان امر برنامه‌ای برای برداشت و استفاده از این محصول برای صنایع تبدیلی ندارند.

با توجه به نیروی انسانی مناسبی که شهرداری ساری دارد، پرسش اینجاست که چرا اقدام خاصی برای برداشت نارنج از درختان انجام نمی‌شود و این محصولی ارزشمند به راحتی در حال فاسد شدن روی درخت است.
بی تفاوتی آشکار شهرداری ساری نسبت به نارنج‌های روی درخت

به نظر می‌رسد شهرداری ساری نه تنها برنامه‌ای برای نگهداری درختان بهار نارنج ندارد، بلکه با وجود حجم نیروی انسانی مناسب در برداشت بهار نارنج هم عاجز نشان داده است.

در مصاحبه قبلی یکی از مسئولان شهرداری ساری اعلام شده که اعتبار برای آفت کشی درختان بهار نارنج در اختیار ندارد، آیا بهتر نیست شهرداری با جمع آوری نارنج‌ها و تبدیل محصولات برداشت شده نسبت به تامین هزینه‌های آفت کشی درختان نارنج اقدام کند؟

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار