دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
مواد مغذی آب قلم باعث بهبود سلامت مفاصل می‌شود. کلاژن پروتئین اصلی موجود در استخوان ها، تاندون‌ها و رباط‌ها است. در حین پخت استخوان‌ها، کلاژن استخوان‌ها و بافت همبند به پروتئین دیگری به نام ژلاتین تجزیه می‌شود. ژلاتین حاوی اسید‌های آمینه مهمی است که از سلامت مفاصل حمایت می‌کند.

آوای خزر/ آب قلم از پختن قلم گاو و گوسفند بدست می‌آید و خواص جادویی و معجزه گر در درمان بیماری ها، سلامت بدن و لاغری در طب سنتی دارد.

۱. آب قلم حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است

به طور کلی، آب قلم یا آبگوشت استخوان غذای بسیار مغذی محسوب می‌شود. با این حال، محتوای مواد مغذی آب قلم به استخوان‌های مورد استفاده شما بستگی دارد، زیرا هر یک از این ترکیبات میزان متفاوتی از مواد مغذی را برای بدن فراهم می‌کنند. استخوان‌های حیوانات سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر و سایر مواد معدنی کمیاب هستند، مواد معدنی مشابه‌ای که برای ساخت و تقویت استخوان‌های خود به آن‌ها نیاز دارید.

استخوان‌های ماهی هم حاوی ید هستند که برای عملکرد سالم تیروئید و متابولیسم بدن ضروری است. بافت همبند برای شما گلوکوزامین و کندرویتین فراهم می‌کند، ترکیبات طبیعی موجود در غضروف که از سلامت مفصل حمایت می‌کنند.
مغز استخوان ویتامین A، ویتامین K۲، مواد معدنی مانند روی، آهن، بور، منگنز و سلنیوم و همچنین اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ را تأمین می‌کند.
همه این اندام‌های حیوانی همچنین حاوی پروتئین کلاژن هم هستند که در صورت پخته شدن به ماده‌ای به نام ژلاتین تبدیل می‌شود و چندین آمینو اسید مهم تولید می‌کند.
وقتی مواد جوشانده می‌شوند، مواد مغذی آن‌ها به شکلی در بدن آزاد می‌شود که بدن شما به راحتی آن‌ها را جذب می‌کند. بسیاری از مردم به اندازه کافی از این مواد مغذی در رژیم غذایی خود استفاده نمی‌کنند، بنابراین یک روش برای دریافت بیشتر این مواد مغذی، نوشیدن آب قلم است. متأسفانه، نمی‌توان میزان دقیق هر یک از ماده مغذی موجود در آب قلم را مشخص کرد، زیرا مواد مغذی هر قسمت از استخوان‌ها بسیار متفاوت هستند.

۲. آب قلم ممکن است برای دستگاه گوارش مفید باشد

دانشمندان کشف کرده اند که سلامت کلی شما بطور زیادی وابسته به سلامت دستگاه گوارش شما است. آب قلم نه تنها آسان هضم می‌شود، بلکه ممکن است به هضم سایر غذا‌های هم کمک کند. ژلاتین موجود در آب قلم به طور طبیعی جذب می‌شود و مایعات را حفظ می‌کند. به همین دلیل آب قلم منجمد شده به درستی در یخچال آماده می‌شود.

ژلاتین همچنین می‌تواند به آب در دستگاه گوارش شما متصل شود، که این به غذا‌ها کمک می‌کند راحتتر از روده شما عبور کنند. همچنین تحقیقات نشان دادند که آب قلم باعث محافظت و بهبود پوشش مخاطی دستگاه گوارش در موش‌ها شد. تصور می‌شود که این ماده غذایی تأثیر مشابهی بروی انسان هم دارد، اما برای نشان دادن اثر بخشی آن باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

چرا باید آب قلم استخوان بنوشید؟

۳. آب قلم ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کند

اسید‌های آمینه موجود در آب قلم، از جمله گلیسین و آرژنین، دارای اثرات ضد التهابی قوی هستند. یک مطالعه بروی حیوانات نشان داد که تجویز آرژنین خوراکی برای موش‌های مبتلا به آسم منجر به کاهش التهاب مجاری تنفسی و بهبود علائم آسم شد. مطالعه دیگری روی موش‌ها نشان می‌دهد که مکمل آرژنین می‌تواند به مبارزه با التهاب در افراد مبتلا به چاقی کمک کند، اما برای پشتیبانی از این نتایج باید تحقیقات بیشتری روی انسان انجام شود.

۴. خواص آب قلم برای بهبود سلامت مفاصل

مواد مغذی آب قلم باعث بهبود سلامت مفاصل می‌شود. کلاژن پروتئین اصلی موجود در استخوان ها، تاندون‌ها و رباط‌ها است. در حین پخت استخوان‌ها، کلاژن استخوان‌ها و بافت همبند به پروتئین دیگری به نام ژلاتین تجزیه می‌شود. ژلاتین حاوی اسید‌های آمینه مهمی است که از سلامت مفاصل حمایت می‌کند. ژلاتین حاوی پرولین و گلیسین است که بدن شما از آن برای ساختن بافت همبند خود استفاده می‌کند. این شامل تاندون‌هایی که ماهیچه‌ها را به استخوان‌ها و رباط‌هایی که استخوان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند، می‌شود. آب قلم همچنین حاوی گلوکوزامین و کندرویتین است که این‌ها ترکیبات طبیعی موجود در غضروف هستند. مطالعات متعدد مشخص کرده اند که گلوکوزامین و کندرویتین می‌توانند به کاهش درد مفاصل و کاهش علائم آرتروز کمک کنند.

۵. خواص آب قلم برای لاغری و کاهش چربی شکم

آب قلم به طور معمول کالری بسیار کمی دارد، اما همچنان می‌تواند گرسنگی را برطرف کند. مطالعات مشخص کرده اند که مصرف منظم سوپ می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و ممکن است با کاهش وزن بدن و چربی شکم مرتبط باشد. علاوه بر این، آب قلم سرشار از پروتئین است که ممکن است به بهبود کنترل اشتها، افزایش وزن و حفظ توده عضلانی کمک کند. علاوه بر این، یک مطالعه بروی ۵۳ مرد هم مشخص کرد که مصرف کلاژن زمانی که با تمرینات مقاومتی ترکیب می‌شود، به افزایش ساخت توده عضلانی و کاهش چربی بدن کمک می‌کند.

۶. معجزه قلم گاو و آب قلم برای درمان بی خوابی و بهبود عملکرد مغز

آب قلم، ممکن است خواب و عملکرد مغز را بهبود بخشد. اسید آمینه گلیسین، که در آب قلم پیدا می‌شود، ممکن است به آرام بخشی شما کمک کند. مطالعات متعددی مشخص کرده اند که گلیسین به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. یک مطالعه مشخص کرد که مصرف ۳ گرم گلیسین قبل از خواب به طور قابل توجهی منجر به بهبود کیفیت خواب در افرادی که مشکل خواب دارند می‌شود. مصرف گلیسین قبل از خواب در موارد زیر به شرکت کنندگان کمک کرد:

سریعتر به خواب می‌رفتند
خواب عمیق را حفظ می‌کرد
در طول شب کمتر بیدار می‌شدند
این مطالعه همچنین مشخص کرد که گلیسین به کاهش خواب آلودگی در طول روز و بهبود عملکرد ذهنی و حافظه هم کمک می‌کند. بنابراین، نوشیدن آب قلم می‌تواند مزایای مشابهی برای شما بهمراه داشته باشد./ سلام دنیا

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار