دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
رئیس کل دادگستری مازندران:
۵ میلیون و ۸۰۰ هزار پرونده قضایی راکد در مازندران ثبت الکترونیک شد
رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اهمیت حفظ پرونده‌های قضایی، گفت: تا کنون ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار پرونده قضایی از بایگانی راکد درآمده و پس از ثبت الکترونیک، امحا شدند.
به گزارش آوای خزر، حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری در نشست تعیین تکلیف پرونده‌های بایگانی راکد، اظهار کرد: ساماندهی و پالایش پرونده‌های حوزه‌های قضایی استان از ضروریات است و خوشبختانه برخی شعبات، اقدامات خوب و ارزنده‌ای نسبت به پالایش وساماندهی پرونده‌ها داشتند.
 
او ادامه داد: رسیدگی و پالایش مناسب پرونده‌ها به‌عنوان حقوق عامه باید مورد اهتمام و توجه قرار بگیرند و تا پایان سال پرونده‌های بلاتکلیف، تعیین تکلیف شوند
 
رییس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه حفظ و نگهداری پرونده‌ها به عنوان مهمترین سند قضایی، جایگاه و اهمیت خاصی دارد، گفت: با اجرای دستورالعمل‌های مربوط به پالایش مکانیزه و امحاء پرونده‌های موجود در بایگانی راکد دادگستری استان، تا کنون ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار پرونده به صورت مکانیزه پالایش و امحاء شده است.
 
اکبری اظهار کرد: با توجه به حجم روبه افزایش پرونده در هر سال و خروجی و مختومه‌شدن آن به همین میزان، برنامه ریزی در جهت سرعت بخشیدن به پالایش مکانیزه و امحاء آن را ضروری دانست.
 
او با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون با اجرایی شدن سیاست‌های بایگانی و پالایش پرونده‌ها در سطح استان بیش از ۲ هزار متر مربع از فضا‌های بایگانی راکد آزاد شده است، افزود: این مکان‌ها به عنوان فضای مفید مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مساحت آزاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بسیارخوبی داشته است.
 
رییس دستگاه قضا در مازندران گفت: جذب و به کارگیری نیرو‌های متخصص و آموزش‌دیده، تشکیل بانک اطلاعاتی پرونده‌های پالایش‌شده و لزوم آموزش مدیران دفاتر محاکم به منظور آماده‌سازی سازی اولیه پرونده از بدو ورود به محاکم تا زمان خروج و مختومه‌شدن، از جمله اقدامات لازم و مهم در رسیدن به این هدف است.

انتهای پیام/1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار