دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸
آریتمی قلبی یکی از نارسایی‌های ضربان قلب است که نامنظمی ضربان را شامل می‌شود و ممکن است از کودکی به صورت مادرزادی در فرد وجود داشته باشد. اما متخصصان قلب و عروق در مورد اینکه کافئین و چای و قهوه چقدر به این آریتمی آسیب می‌زند، تاکید کرده‌اند که قهوه هیچ ضرری برای این افراد ندارد.

به گزارش آوای خزر، محمود افتخارزاده متخصص قلب و عروق درباره آریتمی قلبی و دلایل ایجاد آن گفت: وظیفه قلب پمپاژ خون است که به صورت نظم خاصی انجام می‌گیرد. گره سینوسی- دهلیزی واقع در دهلیز راست به عنوان مرکز فرماندهی پمپاژ خون بسته به نیاز بدن می‌تواند ضربان قلب را تا ۱۰۰ در حالت استراحت و تا ۱۵۰ نبض و بیشتر را در هنگام فعالیت به ویژه در جوانان افزایش دهد.

وی افزود: جریان الکتریکی با نظمی خاص از مسیری خاص عبور کرده موجب انقباض دهلیز‌ها شده و خون وارد بطن‌ها شده و بعد با مکثی خاص بطن‌ها با فاصله از دهلیز‌ها انقباض می‌یابند و پرشدگی کامل انجام می‌شود.

افتخارزاده گفت: هرگاه اختلالی در این جریان پیش آمده تُند یا کُند شود و در زمانیکه ضربان به جای اینکه آرام بزند تُند می‌شود و زمانیکه باید تُند بزند کُند باشد و یا ضربان‌هایی از دیگر نقاط قلب بزند، آریتمی قلبی به وجود می‌آید.

وی در پاسخ به اینکه چه عواملی موجب آریتمی قلب می‌شوند، گفت: از بدو تولد ممکن است راه‌های اضافی در قلب کودک وجود داشته باشد که به صورت مادرزادی منجر به آریتمی شود. یک سری بیماری‌های ژنتیکی می‌توانند در سال‌های بعد موجب آریتمی شوند و باز هم با گذر عمر رماتیسم قلبی و بیماری‌های دریچه قلب می‌تواند آریتمی ایجاد کند. ضمن اینکه فشار خون بالا می‌تواند موجب بزرگ شدن دهلیز‌ها شده و تحت فشارموجب آریتمی قلب شود. چاقی مفرط و رژیم غذایی نادرست می‌تواند فرد را دچار آریتمی قلبی کند. چاقی می‌تواند موجب دیابت و بیماری‌های قلب و عروق کرونر و افزایش فشار خون شود.

متخصص قلب و عروق با ذکر این نکته که چای آریتمی ایجاد نمی‌کند گفت: شواهد درستی هم برای اثبات افزایش آریتمی قلبی با خوردن قهوه نداریم. به صورت کلی این افراد محدودیتی در خوردن چای و قهوه ندارند.

افتخارزاده اظهار کرد: فیبروز و تغییرات سلولی ناشی از افزایش سن می‌تواند در افراد مسن موجب کاهش ضربان قلب و در نتیجه آریتمی قلبی شود که معمولا برای این بیماران از باطری استفاده می‌کنند./فارس

انتهای پیام/1005

برچسب ها: ضربان قلب ، خواص قهوه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار