دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
استاندار مازندران:
رسانه ملی یک‌تنه در برابر امپریالیزم جهانی ایستاده است
استاندار مازندران با بیان اینکه امپریالیزم جهانی ۴۳ سال است که با شبکه‌های متعدد علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند، گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، یک‌تنه در برابر امپریالیزم جهانی ایستاده است.
به گزارش آوای خزر از ساری، سید محمود حسینی‌پور نوری امروز در مراسم تجلیل از جهادگران صدا و سیمای مازندران با طرح این سوال که آیا ما در حوزه رسانه هم جهاد داریم، افزود: ناخودآگاه به یاد نقش عزیزان رسانه‌ای در ابتدای انقلاب و دفاع مقدس افتادم که نقش آن‌ها بی‌بدیل و بی‌نظیر بوده که شاید سرآمد دیگر حوزه‌ها هستند.

او با بیان اینکه "جهاد" ازخودگذشتگی و کار فوق‌العاده‌تر از معمول است و ما در همه عرصه‌های انقلاب نقش بی‌بدیل صدا و سیما را داشتیم، گفت: در شرایط فعلی نیز به طور ویژه در دوران سخت کرونا نقش مهمی ایفا کردند؛ چرا که آن‌ها انصافاً فضای عمومی را هم با تنوع برنامه‌های حوزه اجتماعی و هم با انعکاس اخبار دقیق و به‌موقع، آرامش بخشیدند.

استاندار مازندران تصریح کرد: ۴۳ سال است که ما با امپریالیسم جهانی مواجه‌ایم که نسبت به شروع یک حرکت مردم‌سالارانه در یک نقطه مهمی از جهان مثل ایران مواجه شده است و نمی‌داند چه کند.

او به حرکت هوشمندانه امام راحل با یک نگاه عمیق استراتژیک در عرصه جهانی اشاره و اظهار کرد: امروز بیش از ۶۰۰ رسانه فارسی‌زبان که توسط سرویس‌های اطلاعاتی و برخی از کشور‌های مرتجع منطقه ارتزاق می‌شوند؛ علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یک‌تنه در برابر آن‌ها ایستاده است.

حسینی‌پور نوری با بیان اینکه دشمنی و فعالیت رسانه‌ای امپریالیزم جهانی تنها در حوزه سیاسی نیست، افزود: جریانات معاند، حتی از ابزار بیماری کرونا هم خواستند علیه ایران کار کنند که باز هم صدا و سیمای جمهوری اسلامی و به تبع آن مازندران، برابر این‌ها ایستادند.
 
رسانه ملی یک‌تنه در برابر امپریالیزم جهانی ایستاده است
او خطاب به جهادگران صدا و سیما ادامه داد: کار شما قطعا یک جهاد است، و نه تنها رسانه‌های تصویری و ابررسانه‌ها علیه ایران کار می‌کنند، بلکه یک رقیب جدی هم در فضای مجازی دارید که حتی در این زمینه نیز صدا و س یما نقش بی‌بدیلی دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه در صدا و سیما دانشگاه عمومی داریم، افزود: این یعنی؛ همه حوزه‌های اجتماعی جامعه باید نسبت به مفاهیمی که در صدا و سیما تولید می‌شود، بهره‌مند شوند.

این مسوول بیان کرد: حوزه فرهنگ جامعه در برابر جنگ رسانه‌ای قرار دارد و دشمن به لایه‌های عمیق جامعه ما این جنگ فرهنگی را توزیع کرد؛ ما باید آفندی و پدافندی حرکت کنیم که هر دو در صدا و سیما مورد توجه قرار گرفته است.

او ادامه داد: امروزه اثبات شده است که بهترین دفاع، حمله است و ما در تهاجم فرهنگی نیازمند برنامه‌های تهاجمی علیه دشمن هستیم و شاید در یک مقطعی لاین دفاعی ضرورت اولیه این مبارزه بود، ولی امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا به نقطه‌ای رسیده که جوانان برومند بسیار مؤثری را تربیت کرد که باید به عمق استراتژیک فرهنگ معاندین حمله کنند؛ نه دفاع.

استاندار مازندران تصریح کرد: در این حمله، باید هم تولید محتوا و هم رفع شبهه کنیم؛ چه اینکه شبهات بسیار زیادی را امروز در ذهن جوانان ما ایجاد می‌کنند که برای رفع آن نیازمند برنامه منسجمی هستیم.
 
رسانه ملی یک‌تنه در برابر امپریالیزم جهانی ایستاده است
با تحریم، تکثیر می‌شویم!

حسینی‌پور نوری با بیان اینکه در شرایطی هستیم که دشمن تمام تلاش خود را برای جدایی مردم از حاکمیت برنامه‌ریزی کرده است، افزود: اگر در ۲۴ ساعت تلاش‌های رسانه‌های فارسی‌زبان که علیه ارزش‌های انقلاب تلاش می‌کنند را ببینیم؛ محوری‌ترین موضوع آن‌ها همین است.

استاندار مازندران گفت: بعد از اینهمه توطئه چه در ابعاد نظامی، فرهنگی و سیاسی، به خوبی دشمن متوجه شد که تا زمانی که مردم پای انقلاب هستند؛ کاری از پیش نخواهد برد، بنابراین دشمن فهمید موضوع کجاست! مردم؛ و این مردم به اذعان حاکمان زیادی که به خدمت رهبر و مسوولان نظام می‌آیند؛ جزو بهترین مردم دنیا هستند.

او با بیان اینکه ما امروز با تحریم مواجهیم، گریزی به تولد حضرت زهرا (س) و ماجرای فدک زد و گفت: تحریم از "فدک" آغاز شد. حق مسلم خاندان پیامبر اسلام را ندادند و پس از آن تحریم‌های دیگر علیه اسلام آغاز شد و اگر امروز مردم ما در برابر تحریم ایستادند؛ ریشه در مسائل اعتقادی دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه ما ملتی هستیم که با تحریم از بین نمی‌رویم بلکه با تحریم تکثیر می‌شویم، افزود: سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یک سبک زندگی جهانی در حال تکثیر است.
 
رسانه ملی یک‌تنه در برابر امپریالیزم جهانی ایستاده است
ضرورت ارتباط مسوولان با نخبگان از طریق صدا و سیما

حسینی‌پور نوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در استان برنامه‌های توسعه‌ای داریم و نقش صدا و سیما بسیار مؤثر است؛ و یکی از مسائلی که باید مورد توجه همه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی قرار بگیرد این است که در مسیر توسعه استان باید یک ارتباط منسجمی بین مدیران اجرایی استان به ویژه در حوزه اقتصادی و نخبگان استانی در حوزه‌های دانشگاه، مراکز علمی و پژوهشی قرار بگیرد.

او تصریح کرد: یعنی اگر بخش کشاورزی در اولویت استان قرار می‌گیرد؛ حتما باید مدیرکل جهاد کشاورزی و کارشناسان پژوهشی در صدا و سیما میزی داشته باشند و مباحث کارشناسی در آن مطرح و نقد شود؛ از مسیری که تاکنون رفته‌ایم بگوییم و از مسیری که باید برویم.

استاندار مازندران در پایان گفت: امروز مهمترین مسئله برای ما معیشت مردم و اقتصاد مرم است؛ بنابراین با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، عزیزان ما در صدا و سیما توجه کنند که به شکلی درست، این ارتباط بین مسوولان و نخبگان برقرار شود.
 
در پایان مراسم، از جهادگران صدا و سیمای مرکز مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، و رئیس صدا و سیمای استان مازندران، با تقدیم هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار