دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: روز یکشنبه آینده، مراسم گرامیداشت روز زن در سالن اجلاس سران با حضور دکتر رئیسی برگزار می‌شود و روز دوشنبه هفته بعد نیز زنان نشستی نخبگانی با رئیس جمهور خواهند داشت.

به گزارش آوای خزر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر انسیه خزعلی، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری هفته گرامیداشت مقام زن با بیان اینکه برای این هفته نام «بانوی خردمند» را برگزیده‌ایم، گفت: انتخاب این نام از آن رو صورت گرفته است که نشان دهیم در معاونت امور زنان به دنبال آن هستیم تا نقش‌آفرینی زنان برای حل و فصل مشکل زنان را در عرصه‌های مختلف از تصمیم‌گیری تا اجرا تثبیت کنیم. برگزاری مراسم گرامیداشت روز زن با حضور رئیس جمهور

رئیس ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن درباره برنامه‌های این هفته گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته زن از روز جمعه پیش‌رو و با حضور در نماز جمعه آغاز می‌شود و در روز شنبه مراسم تجدید میثاق با امام راحل و حضور در بهشت زهرا را خواهیم داشت. همچنین در روز شنبه از بیمارستان خاص بانوان بازدید کرده و از پرستاران و پزشکان زن که در دوران همه‌گیری کرونا در خط مقدم پاسداری از سلامت جامعه بودند، تقدیر خواهیم کرد.

دکتر خزعلی افزود: روز یکشنبه مراسم اصلی گرامیداشت مقام زن در محل سالن اجلاس سران و با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار خواهد شد و از جمعی از بانوان که با خردمندی خود نشان دادند زن مسلمان می‌تواند در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضوری موفق داشته باشد نیز قدردانی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در روز دوشنبه نشستی نخبگانی با رئیس جمهوری خواهیم داشت و به بحث و بررسی مسائل زنان خواهیم پرداخت. همچنین مراکز ورزشی و تخصصی زنان در سطح کشور به شکل هماهنگ و همزمان افتتاح می‌شوند. برگزاری کارگاه‌های آموزشی، وبینارها، مسابقات و جلسات مشاوره رایگان پزشکی، تربیتی و حقوقی برای زنان نیز از دیگر برنامه‌های تنظیم شده برای این هفته است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، آزادسازی تعدادی از زنان زندانی جرایم غیر عمد و اجرای برنامه‌های حمایت از زنان آسیب‌دیده اجتماعی را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته گرامیداشت مقام زن برشمرد و تصریح کرد: در کنار اکران رایگان فیلم‌های سینمایی و بازدید رایگان زنان از موزه‌ها، راه‌اندازی بازارچه برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین نیز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این ایام است.

دکتر خزعلی خاطر نشان کرد: برای این هفته همچنین پویش یک حس خوب طراحی شده که از طرف وزارت کشور اجرا خواهد شد و بر اساس آن کارمندان زن ادارات می‌توانند روز زن را به عنوان مرخصی تشویقی استفاده کنند و در ازای آن با خانواده خود در پارک‌هایی که برای اجرای برنامه‌های این هفته در نظر گرفته شده است، حضور پیدا کنند.

وی برگزاری نشست‌های مجازی بین‌المللی با حضور زنان ایرانی خارج از کشور و نیز وزرا و مقامات زن کشورهای اسلامی و زنان جبهه مقاومت را از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام زن عنوان کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، همچنین به برگزاری حداقل ۷۲۰ همایش برای دختران جوان و دانش‌‌آموز دبیرستانی در این هفته اشاره کرد و گفت: در این هفته همچنین پویشگری‌هایی برای غربالگری سلامت زنان و دختران در استان‌های مختلف خواهیم داشت.

دکتر خزعلی در ادامه درباره نام‌گذاری معابر به نام زنان شهیده گفت: در این‌باره مذاکراتی با شهرداری داشته‌ایم و شهرداری نیز اقدامات خوبی از جمله نصب بیلبوردهایی با موضوع تجلیل از مادران شهدا اجرا کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره موضوع نشست‌های مجازی بین‌المللی با زنان کشورهای اسلامی، اظهار داشت: در این نشست‌ها مسائل مشترک مبتلا به جامعه زنان کشورهای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به راه‌ حل‌های مشترک برای این مسائل و نیز اتخاذ مواضع مشترک از سوی کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی برسیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های این معاونت برای استفاده از ظرفیت فقهی حوزه علمیه قم برای پاسخگویی به مسائل روز مرتبط با زنان گفت: دیدارهای خوبی با مراجع عظام تقلید و نیز آیت‌الله اعرافی رئیس حوزه علمیه قم داشته‌ایم و قرار شده است شورایی فقهی مختص مسائل و اقتضائات زنان تشکیل شود تا به شکل روزآمد مسائل حوزه زنان مورد بررسی قرار گرفته و احکام فقهی مورد نیاز در آن استخراج شود.

دکتر خزعلی، همچنین درباره اجرای قانون حمایت از خانواده و نیز سرنوشت لایحه تأمین امنیت زنان تصریح کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات خوبی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری در نظر گرفته شده و لایحه تأمین امنیت زنان نیز در مجلس از سوی فراکسیون زنان در حال بررسی بوده و قرار است جلسه مشترکی نیز با معاونت امور زنان داشته باشند تا این لایحه زودتر به نتیجه رسید.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار