دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
مدیرکل امور بانوان در جمع خبرنگاران اعلام کرد
خواهرخوانده‌های مازندران ظرفیت مهم اقتصادی/ تدارک 200 برنامه برای هفته زن در مازندران/تولد 110 کودک مازندرانی با درمان‌های ناباروری
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در جمع خبرنگاران از تدارک 200 برنامه ویژه هفته زن خبرداد و در ادامه به سوالات رسانه‌ای‌ها ازجمله درباره آسیب‌های اجتماعی و ظرفیت‌های اقتصادی حوزه زنان، مسائل بهداشتی، تسهیلات و کمک به زوج‌های نابارور پاسخ گفت.
به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر سمیه قاسمی طوسی بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به بیان عناوین برنامه‌هایی که به مناسبت هفته زن و روز مادر با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان تدارک دیده شده است، پرداخت که از روز پنج‌شنبه ۳۰ دی‌ماه با غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا آغاز می‌شود.

او با یادآوری برگزاری مراسم تجلیل از خانواده ۲۱ بانوی شهیده و ۳۴ بانوی ایثارگر مازندران و همچنین یادواره شهدای دانش‌آموز دختر که برای نخستین‌بار از سوی اداره‌کل دفتر هماهنگی امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خدر سال گذشته برگزار شده بود، از عنایت و توجه ویژه استاندار جدید به این موضوعات و سرکشی از خانواده‌های شهید و ایثارگر گفت که خود نیز در سفر به شهرستان‌ها، این موضوع را در اولویت برنامه‌هایش دارد.

قاسمی طوسی از برگزاری آیین نکوداشت روز مادر، برگزاری پویش، همایش و نمایشگاه‌هایی با موضوع زن و ارائه توانمندی‌های زنان در سراسر استان مازندران خبر داد که با فروکش کردن کرونا در تمام شهرستان‌ها به نوعی برنامه‌های خاص گرامیداشت روز مادر و مقام زن برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از برگزاری همایش مدیران کل بانوان استان‌های سراسر کشور نیز گفت که به صورت حضوری در تهران و با سخنرانی رئیس جمهور خواهد بود.
 
خواهرخوانده‌های مازندران ظرفیت مهم اقتصادی/ تدارک 200 برنامه برای هفته زن در مازندران/تولد 110 کودک مازندرانی با درمان‌های ناباروری
برگزاری جشنواره غذا‌های محلی در رامسر

این مسوول با اشاره به توجه زنان مازندران به آداب و رسوم و غذا‌های اصیل محلی، از برگزاری همایش بانوان کارآفرین در بخش آبزی‌پروری با همکاری اداره‌کل شیلات مازندران خبر داد که روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه در بابلسر اجرا می‌شود.

او ادامه داد: در همین راستا نیز جشنواره غذا‌های بومی محلی را ۲۱ بهمن‌ماه در رامسر داریم.

تجلیل از بانوان نمونه استان مازندران در حوزه‌های صنایع دستی، مواد غذایی، فرهنگ و هنر، و تحقیقات و پژوهش نیز دیگر برنامه‌ای است که سمیه قاسمی طوسی برای روزشمار هفته گرامیداشت روز زن نام برد و گفت: این همایش، ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه با حضور استاندار در مرکز مازندران برگزار می‌شود. همچنین همایش دیگری نیز روز شنبه در آمل برگزار خواهد شد.

بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های زنان در نوشهر، برگزاری مسابقات ورزشی بانوان شاغل در سالن سید رسول ساری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرستان‌های مختلف استان، برپایی نمایشگاه هنر‌های تجسمی در جویبار،  و پخش ویژه برنامه روز زن با معرفی بانوان توانمند استان در سیمای تبرستان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که مدیرکل امور بانوان و خانواده مازندران برای هفته زن نام برد.
او اعلام کرد: در مجموع نزدیک به ۲۰۰ برنامه مختلف به همین مناسبت در سراسر مازندران از سوی دفاتر امور بانوان و خانواده فرمانداری‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی هر شهرستان برگزار می‌شود.
 
خواهرخوانده‌های مازندران ظرفیت مهم اقتصادی/ تدارک 200 برنامه برای هفته زن در مازندران/تولد 110 کودک مازندرانی با درمان‌های ناباروری
ارائه تسهیلات به بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار

قاسمی طوسی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغالزایی به بانوان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین مازندران که متقاضی این تسهیلات بودند، افزود: گرچه هماهنگی با بانک‌ها، رایزنی و تأمین اعتبارات کار سختی بود، اما با همکاری اداره‌کل دفتر امور روستایی و مدیران عامل بانک‌ها، این مهم حاصل شد.

نشست با زنان بازرگان، عقد تفاهمنامه در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی با دبیرخانه ستاد مبازره با مواد مخدر مازندران و مشارکت سمن‌های اجتماعی، همکاری با صنعت آب و برق در جهت کاهش الگوی مصرف، و همکاری با معاونت بهداشتی استان در رابطه با سلامت زنان به ویژه در بحث چاقی، کم‌تحرکی و فشارخون از مواردی بود که به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از ابتدای سالجاری تاکنون صورت گرفته است.

او با اشاره به کم‌تحرکی به عنوان یکی از آسیب‌های جسمی که در درازمدت منجر به بیماری‌های دیگری نظیر چاقی و قلبی عروقی می‌شود، اشاره‌ای به سالن‌های ورزشی در سطح استان داشت که به تعداد ۲۲ یا ۲۳ واحد به بانوان اختصاص دارد، اما سانس‌های نامناسب را به آن‌ها اختصاص می‌دهند.

قاسمی طوسی از افزایش ۲۰ درصدی مدیریت زنان در مناصب مختلف استان نسبت به سال ۱۳۹۴ خبر داد و گفت: اکنون ۳۵ مدیر میانی و ۲۸۴ مدیر سطح پایه در جمعیت بانوان شاغل استان داریم.
 
خواهرخوانده‌های مازندران ظرفیت مهم اقتصادی/ تدارک 200 برنامه برای هفته زن در مازندران/تولد 110 کودک مازندرانی با درمان‌های ناباروری
یکصد و دهمین کودک مازندرانی با درمان‌های ناباروری در چالوس به دنیا آمد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان اشاره‌ای هم به موضوع پیری جمعیت مازندران داشت و عنوان کرد که اقبال کم جوانان به فرزندآوری تنها دلیل اقتصادی ندارد، اما این موضوع می‌تواند یکی از مهمترین دلایل باشد که پس از کرونا افزایش یافته است.

او در همین رابطه در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره کمک به زوجین نابارور باتوجه به هزینه‌های بالای درمان ناباروری و کمکی که امور بانوان به این زوج‌ها دارد، تصریح کرد: باعنایت به تفاهمنامه همکاری که داریم؛ بنیاد برکت تسهیلات ۴ درصدی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان را در اختیار این زوج‌ها قرار می‌دهد.

قاسمی طوسی، البته تعداد زوج‌های نابارور در استان را چندان قابل توجه ندانست، اما موضوع فرزندآوری را مهم دانست و گفت: در این زمینه گرچه نیازمند سیاست‌های کلان و تأمین اعتبارات هستیم، اما در استان نیز هر کمکی که در توان اداره‌کل بانوان و خانواده باشد دریغ نمی‌کند.

او با اعلام اینکه سایت www.۱۵۴۲.ir برای راهنمایی به زوج‌های نابارور است، افزود: یکصد و دهمین کودک در مازندران از طریق درمان‌های ناباروری در چالوس به دنیا آمده است.
 
خواهرخوانده‌های مازندران ظرفیت مهم اقتصادی/ تدارک 200 برنامه برای هفته زن در مازندران/تولد 110 کودک مازندرانی با درمان‌های ناباروری
 
ورودی‌های مازندران فضای مناسبی برای نمایش توانمندی‌های خانواده‌

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه در شهرستان‌های ورودی و خروجی استان باید ویترینی از دستاورد‌ها و توانمندی‌های خانواده‌های مازندرانی در حوزه صنایع دستی و مواد غذایی داشته باشیم، گفت: این موضوع باید الگوسازی و نهادینه شود که دروازه‌های ورود و خروج استان به محلی برای عرضه سوغات و هدایا، صنایع دستی و مواد غذایی بومی- محلی تبدیل شود که هم توانمندی‌های خانواده‌های ما معرفی و تبلیغ شود، هم شور و نشاط و انگیزه برای تلاش مضاعف ایجاد شده و هم به اقتصاد خانواده‌ها کمک کند.

خواهرخوانده‌های مازندران ظرفیت مهم اقتصادی استان 
 
او در پایان با اشاره به استقرار دفتر وزارت امور خارجه در استان‌ها، آن را یک ظرفیت مهم اعلام و اظهار کرد: شهر‌های مختلف مازندران پیوند خواهرخواندگی با شهر‌های مختلف کشور و جهان دارند و از این ظرفیت برای نمایش مشترک توانمندی‌ها در حوزه اقتصادی، فرهنگی و پژوهشی حوزه زنان می‌توان استفاده کرد که تفاهمنامه‌هایی در این زمینه با نمایندگی وزارت خارجه در مازندران داشتیم که نیازمند اعتبارات و عادی‌شدن شرایط کرونا است.

خواهرخوانده‌های مازندران ظرفیت مهم اقتصادی/ تدارک 200 برنامه برای هفته زن در مازندران/تولد 110 کودک مازندرانی با درمان‌های ناباروری
انتهای پیام/۱۰۰۱/  
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار