دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
غلامرضا شریعتی:
۵۰ هزار بیکار ثبت‌نام شده در شرق مازندران داریم/توانایی شرق مازندران در جبران اعتبارات تملک دارایی/ تلاش برای سهم ۶ درصدی مازندران از بودجه کشور
عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در جمع اصحاب رسانه به موضوعاتی ازجمله ثبت‌نام ۵۰ هزار بیکار در این منطقه، وجود ظرفیت برای جبران سهم اعتبارات تملک دارایی، و تلاش نمایندگان برای تحقق سهم 6 درصدی مازندران از بودجه کل کشور، پرداخت.
به گزارش آوای خزر، غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه 29 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، معضل بیکاری جوانان را مشکل مهم شرق مازندران اعلام و اظهار کرد: براساس آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، میانگین نرخ بیکاری در استان ۹ تا ۹.۵ درصد و این شاخص در شرق استان ۱۸ تا ۱۸.۵ درصد است.

او با اشاره به وجود نزدیک به ۵۰ هزار بیکار ثبت‌نام شده در نکا، بهشهر، ادامه داد: می‌بایست به عنوان برنامه‌ریز در سطح ملی و شهرستانی به این آمار بالای بیکاری و این موضوع اساسی در شرق استان توجه کنیم.

عضو خانه ملت با بیان اینکه یک‌هزار هکتار از اراضی ملی بهشهر به شهرک صنعتی (معادل کل شهرک‌های صنعتی مازندران) اختصاص یافته و آمادگی سرمایه‌گذاری است، اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک، شرق مازندران به کارگاه بزرگ صنعت استان تبدیل شود.

او همچنین از تابوشکنی در احداث صنایع بزرگ در مازندران گفت که پروژه‌هایی، چون پتروشیمی امیرآباد با ظرفیت اشتغال حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر، با یک میلیارد و ۳۰۰ یورو رقم ارزی و ۵۰ میلیارد تومان رقم ریالی، و سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در بخش فولاد، نقطه قوتی در جهت اشتغال جوانان هستند.

عضو خانه ملت درباره آسفالت راه‌های شرق مازندران گفت: "در حوزه شبکه راه‌ها نرخ میانگین راه‌های آسفالته در استان حدود ۵۷ درصد و در این منطقه ۳۵ درصد است؛ مابه‌التفاوت آن یعنی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر شریان‌های اصلی جاده‌های ماست و به عبارت دیگر، ۳۰۰ میلیارد تومان پول می‌خواهیم تا این فاصله با سایر مناطق استان را جبران کنیم".
 
۵۰ هزار بیکار ثبت‌نام شده در شرق مازندران داریم/توانایی شرق مازندران در جبران اعتبارات تملک دارایی/ تلاش برای سهم ۶ درصدی مازندران از بودجه کشور
تامین آب شرب و کشاورزی دیگر مشکلی بود که نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره و اظهار کرد: ما در منطقه تنش آبی در حوزه آب شرب و کشاورزی قرار داریم که از مشکلات جدی ماست به طوری‌که به دلیل بهره‌برداری بی‌رویه در سنوات گذشته سطح شوری آب بالا آمده است و باید فکر و چاره اساسی بیندیشیم که کشاورزی ما آسیب نبیند.

او در حوزه بهداشتی باب یان اینکه بهشهر، نکا و گلوگاه در سطح متوسط قرار دارند، از مشکلات جدی و کمبود تخت بیمارستانی در این منطاق به‌ویژه نکا گفت و اظهار امیدواری کرد که با تکمیل بیمارستان دولتی امام حسین علیه السلام و تکمیل فاز دو بیمارستان بوعلی نکا این مشکل تا حدود زیادی رفع شود.

شریعتی البته گریزی به احیای بیمارستان امام خمینی بهشهر و ساخت بیمارستان خاتم‌النبیاء در این شهرستان زد و گفت: سهم اعتبارات شهرستان طبق جدول اعتباری، در فصل بهداشت و درمان حدود صد درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او همچنین از افزایش ۶ برابری (۶۰۰ درصد) اعتبارات در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت که خوشبختانه اقدامات خوبی را نیز از این نهاد انقلابی شاهد هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شرق مازندران دارای توانایی اقتصادی برای جبران سهم خود از اعتبارات تملک دارایی است، تصریح کرد: اخذ درآمد براساس قانون است و هر دستگاهی نمی‌تواند به جیب مردم دست‌درازی و درآمد کسب کند؛ مالیات بر عایدی سرمایه، خوردو‌های لوکس بالای یک میلیارد تومان، مالیات بر خانه‌های خالی و بیش از ۱۰ میلیارد تومانی از منابع درآمدی هستند.

این نماینده ملت با اشاره به تلاش استان (مجمع نمایندگان و استاندار) برای رسیدن به سهم ۶ درصدی از کل بودجه کشور، افزود: مازندران خدمات ملی ارائه می‌کند و باید برابر با آن نیز سهمی از بودجه کشور داشته باشد.(در حال حاضر این سهم در بودجه سال آینده 4 درصد است که باتوجه به باز بودن پرونده بودجه، نمایندگان تلاش دارند که این سهم را افزایش دهند)
 
۵۰ هزار بیکار ثبت‌نام شده در شرق مازندران داریم/توانایی شرق مازندران در جبران اعتبارات تملک دارایی/ تلاش برای سهم ۶ درصدی مازندران از بودجه کشور
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به اینکه امسال نزدیک به ۵۰ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، گفت: ۲۴ روستا یعنی تقریباً ۵۰ درصد این روستا‌ها با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در این منطقه قرار دارند. ضمن آنکه امید داریم تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۰ درصد روستا‌های ما گازرسانی شده بود که بخش دیگری نیز انجام شده و در مجموع نیز تا پایان ۱۴۰۱ کل روستا‌های شرق مازندران از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

او اشاره‌ای هم به افتتاح سد گلورد در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد آن‌هم بدون آبگیری از سد گفت که یکی از علت‌های آن عدم نصب پل دسترسی بین روستا‌های دو سمت سد بوده است، پیمانکار نیز در حال انجام کار بود که با مشکل میراثی برخورد کرد، اکنون این مشکل رفع شده و پیمانکار در حال ادامه کار است.

شریعتی همچنین با اشاره به اقدامات مؤثری که در شهر نکا از سوی شهرداری به ویژه با افتتاح پارک جنگلی قرمرض رخ داده است، این شهر را به ویژه با تکمیل عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و گردشگری در نقاطی از شهر، یکی از زیباترین شهر‌های استان توصیف کرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه همچنین با اشاره به نامناسب بودن پوشش اینترنت و موبایل در برخی نقاط روستایی و شهری این شهرستان‌ها، بیان کرد: تا پایان ۱۴۰۱ شبکه پوشش آنتن‌های موبایل و اینترنت کامل می‌شود.
 
به گزارش آوای خزر، بخش دوم این خبر که به پاسخ پرسش خبرنگاران اختصاص دارد، به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار