دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا بامداد گذشته در رقابت‌های جام حذفی اسپانیا(کوپادل‌ری) به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش آوای خزر، تیم فوتبال رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی این کشور(کوپادل‌ری) خارج از خانه و در ورزشگاه مارتینز والرو از ساعت ۲۱ به مصاف الچه رفت که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر یک شاگردان آنچلوتی به پایان رسید. مسابقه دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی خاتمه پیدا کرد اما نتیجه وقت اضافه صعود رئال را به مرحله بعد قطعی کرد.

در وقت‌های اضافه مارسلو از رئال با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد و درست یک دقیقه بعد الچه روی ضربه گونزالو وردو به گل رسید اما ۵ دقیقه بعد ایسکو گل تساوی رئال را وارد دروازه الچه کرد. در ادامه و در دقیقه ۱۱۵  ادن آزارد گل پیروزی بخش رئال را وارد دروازه الچه کرد تا رئالی‌ها به جمع ۸ تیم  برتر این مسابقات راه پیدا کنند. پره میلا در دقیقه ۲+۱۲۰ این دیدار از الچه با دریافت کارت زرد دوم از زمین بیرون رفت.

اما در دیدار دیگر بارسلونا و اتلتیک بیلبائو بامداد جمعه در مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل‌ری به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۳ بر ۲ به سود بیلبائو به پایان رسید تا این تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

در این دیدار ابتدا مونیایین پس از نفوذ تند و تیز نیکو ویلیامز به زیبایی دروازه بارسا را در دقیقه ۲ باز کرد اما پیش از دقیقه ۲۰، فران تورس، خرید جدید ژاوی با ضربه‌ای فنی بازی را به تساوی کشاند. در ادامه اینیگو مارتینز توانست از اشتباه مدافعان بارسا استفاده کند و گل دوم را به ثمر برساند اما پدری در دقیقه ۹۳ روی پاس دنی آلوز دروازه بیلبائو را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود و ۳۰ دقیقه وقت اضافه برگزار شود. در نهایت مونیایین در دقیقه ۱۰۶ دروازه بارسا را از روی نقطه پنالتی باز کرد تا تلاش شاگردان ژاوی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل‌ری بی‌نتیجه بماند و از دور این رقابت‌ها حذف شوند./همشهری انلاین

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار