دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
دانشگاه دولتی مسکو بلندترین ساختمان آموزشی جهان را در خود جای داده و میزبان بیش از ۴۷هزار دانشجو است این موسسه یکی از صد دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ بوده و اکنون به رئیس جمهور کشورمان مدرک دکتری افتخاری اعطا کرده است.

به گزارش آوای خزر،  دانشگاه دولتی مسکو، برترین دانشگاه کشور روسیه، روز گذشته و در حاشیه دیدار رئیس جمهور کشورمان از مسکو، دکتری افتخاری اعطا کرد.

  • ببینید | لحظه اعطای دکترای افتخاری دانشگاه مسکو به رئیسی

دانشگاه دولتی مسکو که اغلب به اختصار МГУیا MGU نامیده می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در مسکو، پایتخت روسیه، است و در سال ۱۷۵۵ به ابتکار میخائیل لومونوسوف، دانشمند برجسته روس تأسیس شد و تا سالها به نام وی شناخته می‌شد.

دانشگاه دولتی مسکو فارغ التحصیلان برجسته بسیاری از جمله رهبران اتحاد جماهیر شوروی و سایر دولت‌ها دارد. از سال ۲۰۱۹، ۱۳ برنده جایزه نوبل، ۶ برنده مدال فیلدز و ۱ برنده جایزه تورینگ به این دانشگاه وابسته بوده‌ و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، همواره یکی از صد دانشگاه برتر دنیا بوده است.

آنتوان چخوف و ایوان تورگنیف، سیاستمدارانی مانند میخائیل گورباچف و میخائیل سوسلوف و همچنین ریاضیدانان و فیزیکدانان مشهوری مانند بوریس دمیدویچ، ولادیمیر آرنولد، آندری کولموگروف و آندری ساخاروف فارغ التحصیل این دانشگاه هستند. این موسسه بالاترین رتبه آموزشی روسیه را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ و دانشگاه دولتی مسکو بر سر عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه روسیه رقابتی دوستانه، با تنها یک سال اختلاف، دارند. با این حال MGU ویژگی‌های خود را دارد؛ ساختمان اصلی این دانشگاه در زمان ساخت، بلندترین ساختمان جهان بود که خارج از شهر نیویورک قرار داشت و تا سال ۱۹۹۰ بلندترین ساختمان اروپا باقی ماند.

برج مرکزی این بنا ۲۴۰ متر ارتفاع و ۳۶ طبقه دارد که در کنار آن چهار ساختمان بزرگ قرار گرفته و گفته می‌شود که در مجموع ۳۳ کیلومتر راهرو و ۵۰۰۰ اتاق دارد. دانشگاه مسکو در شمار یکی از زیباترین و با عظمت‌ترین دانشگاه‌های جهان از لحاظ معماری، به شمار می‌آید و به سبک معماری گوتیک و باروک ساخته شده است.

امکانات موجود در داخل این دانشگاه شامل سالن کنسرت، تئاتر، موزه، خدمات اداری، کتابخانه، استخر، ایستگاه پلیس، اداره پست، خشکشویی، آرایشگاه، چندین غذاخوری، دفاتر بانک و دستگاه‌های خودپرداز و فروشگاه‌های مختلف می‌باشد. کافه تریا، پناهگاه، موزه علوم زمین و ساعت‌های غول پیکر، فشارسنج‌ها، دماسنج‌ها و مجسمه‌های آن نیز از دوران شوروی به جا مانده‌اند.

در حالی که تپه گنجشگان، محل احداث بنای ثانویه و اصلی این دانشگاه، در زمان ساخت، در حومه شهر قرار داشت اکنون تقریبا در نیمه راه کرملین تا مرکز شهر قرار گرفته و برخی امکانات ورزشی نیز بعدا به محوطه این دانشگاه ملحق شده است، از جمله تنها استادیوم بیسبال در روسیه.

کتابخانه این دانشگاه نیز دومین کتابخانه بزرگ در روسیه از نظر تعداد کتاب است و برآوردهای فعلی حاکی از آن است که بیش از ۹میلیون جلد کتاب دارد. MGU علاوه بر یک فروشگاه قدیمی در میدان سرخ و یک دانشکده در مرکز شهر، پردیس‌هایی نیز در کشورهای ارمنستان، اوکراین، قزاقستان، آذربایجان و ازبکستان دارد که کلاس‌های آموزشی ارائه می‌دهند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار