دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفتگو با آوای خزر خبرداد
بازگشایی تمام راه‌های برفگیر مازندران تا عصر امروز + گزارش وضعیت مناطق درگیر در برف
مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به بازگشایی بیشتر مسیرهای درگیر در برف استان، از انتقال ادوات و تجهیزات این مناطق به جاده‌های مسدود شده خبرداد که سرعت کار را افزایش داده است به طوری که تا عصر، هیچ روستای مسدود شده در مازندران نداریم.
علی اصغر احمدی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، درباره آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان مازندران بیان کرد: حدود ۱۲ شهرستان از غرب تا شرق مازندران درگیر برف بودند که بیشترین درگیری‌ها در گلوگاه، نکا، بهشهر، ساری و سوادکوه بوده است.

او اعلام کرد: بابل، آمل، چالوس، تنکابن، رامسر و نوشهر نیز با مشکلاتی مواجه بودند که درگیری برف آن‌ها کمتر از شرق و مرکز استان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی و پیش از هر اتفاقی، با دستگاه‌های اجرایی جلسه گذاشتیم و تکلیف شد که ادوات و امکانات خود را هم آماده کنند و هم آن‌هایی که مانند راهداری ضرروت دارد را پای کار بیاورند.

احمدی ادامه داد: از دستگاه‌ها خواستیم که راه‌های اصلی استان را با ادوات پوشش بدهند. پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و راهداری در گردنه‌های اصلی هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مستقر شوند؛ سیاست این بود که ابتدا راه‌های اصلی و سپس راه‌های فرعی و آنتنی‌ها برای دسترسی راه‌های روستایی  باز شود.

او با اشاره به بارش شدید برف که در روستا‌های بالادست به ۱۲۵ سانتی‌متر رسیده بود، اظهار داشت: در محور‌های کندوان و کیاسر به‌ترتیب با هماهنگی استان‌های البرز و سمنان توافق کردیم که برای جلوگیری از هرگونه اتفاق غیرمترقبه مانند احتمال ریزش بهمن، این دو محور را موقت ببندیم و همین کار انجام شد، اما محور‌های سوادکوه و هراز باز بود.
 
بازگشایی تمام راه‌های برفگیر مازندران تا عصر امروز + گزارش وضعیت مناطق درگیر در برف
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: تمام تلاش این بود که، چون بار ترافیکی دو محور مسدود شده‌ی کندوان و کیاسر به سمت دو محور دیگر می‌آمد، مدیریت خوبی اعمال شود که به درستی هم صورت گرفت.

احمدی با اشاره به اینکه روز جمعه اول بهمن بارش برف تمام شد و بخشی از راه‌های روستایی استان بسته شده بود، ادامه داد: در نوشهر، از همان روز جمعه بازگشایی مسیر‌ها آغاز و تا شنبه تمام راه‌های روستایی باز شد و آب، برق و گاز آن‌ها نیز وصل بود.

او بیان کرد: در ساری نیز روز شنبه تمامی روستا‌های بخش دودانگه بازگشایی شد و زیرساخت‌های خدماتی وصل بود.

عضو ستاد مدیریت بحران مازندران گفت: در سوادکوه نیز تمامی راه‌های ارتباطی در روز یکشنبه ۲ بهمن بازگشایی و آب، برق و گاز آن‌ها نیز وصل شد.  

احمدی با اعلام اینکه در چهاردانگه ساری نیز تا یکشنبه ۳ بهمن از ۹۷ روستای مسدود شده در برف، حدود ۴ روستا مانده است، افزود: دو روستا خالی از سکنه و  در دو روستا دامداران هستند که امروز کار بازگشایی این مسیر‌ها تمام می‌شود.
 
او بیان کرد: در گلوگاه نیز تمامی راه‌های ارتباطی روستا‌ها منهای سه روستا در منتهی‎الیه جنوب شرقی مرز بین مازندران و سمنان، بازگشایی شدند و مشکلی ندارند.
 
بازگشایی تمام راه‌های برفگیر مازندران تا عصر امروز + گزارش وضعیت مناطق درگیر در برف

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: در بهشهر نیز ۴ روستا و در نکا ۹ روستا باقی مانده است که با بررسی و جلسه روز گذشته به اتفاق معاون عمرانی استانداری مازندران در نکا ادوات و امکانات آن‌ها بررسی شده است. با بازگشایی مسیر‌های جدید، سرعت کار با انتقال ادوات به جاده‌های مسدود شده، افزایش یافته است.

احمدی بیان کرد: امروز تمام روستا‌های مسدود شده در شرق و مرکز مازندران بازگشایی می‌شوند و تا عصر، هیچ روستای مسدود شده در مازندران نداریم.

او در پایان گفتگو درباره تأخیر در بازگشایی راه‌ها، اظهار داشت: مشکل در تأمین ادوات و سخت‌گذر بودن جاده‌های مواصلاتی بود که سبب شد در آن بازه زمانی که ستاد مدیریت بحران اعلام کرده بود، کار‌ها انجام نشود، اما از روز گذشته با بازگشایی کامل مسیر‌ها در نقاطی از استان، ادوات و تجهیزات به سایر نقاط درگیر در همان نزدیکی اعزام شد و کار بازگشایی جاده‌های دسترسی سرعت بیشتری گرفت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار